Prima pagină SUBIECTE TEHNICE TUTORIALE / DYI / CUM SA?... TUTORIAL: Cum sa schimbi cablul de ambreiaj?

TUTORIAL: Cum sa schimbi cablul de ambreiaj?

Cum rezolvam diverse probleme.. Reportaje cu poze si descriere amanuntita

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

De ce sa schimbi cablul de ambreiaj? Pt ca pedala se apasa foarte greu,in caz ca nu se rezolva prin ungerea cablului, si ca sa nu se rupa.
Imagine

Ai nevoie de: surubelnita/levier, ruleta, seringa, ulei, vaselina, patent

Cum se schimba?
Ideal e sa fie 2 persoane, dar e ok si una.
ImagineImagine

1. Se masoara lungimea filetului pt. a regla noul cablu la aceeasi lungime, desi daca s-a slabit si lungit cablul probabil s-a si ajustat lungimea, iar nefiind de aceeasi lungime masuratoarea e destul de irelevanta, dar e bine de facut, macar ca reper - nr. 1 in poze
2. Se scoate siguranta de la furca cu o surubelnita (daca exista, la mine nu era)- la nr. 1 in poze
3. Daca este intreg cablul, se calca pedala la maxim (daca exista a2a persoana) si cu o surubelnita, ranga, etc se blocheaza furca in acea pozitie, se elibereaza pedala si se trage cablul inapoi (spre fata masinii) iar apoi la dreapta (stanga masinii) ca sa iasa de pe furca - nr 1 in poze
Daca este rupt cablul, calcarea pedalei este inutila, asa ca se impinge furca cu o parghie (surubelnita,ranga) iar in rest se procedeaza ca si in celalalt caz.
4. Se scoate cablul din suport impingand spre spatele masinii - nr.2 in poze
5. Se scoate cablul din clema aflata in spatele vasului de apa pt parbriz - nr. 3 in poze
6. Se scoate capatul celalalt al cablului din pedala tragand spre stanga, pozitia este cam grea, locul greu accesibil, deci totul se face pe pipaite - nr. 5 in poze
7. Se trage cablul din gaura prin care intra in bord -nr. 4 in poze
8. Cablul vechi este scos, se incepe pregatirea cablului nou, indiferent ca este nou sau sh, se unge cu vaselina a ambele capete, scotand-ul in afara la maxim, apoi cu o seringa se injecteaza ulei la ambele capete. Dupa fiecare din aceste operatiuni se misca la maxim cablul, pt ca vaselina si uleiul sa patrunda cat mai bine pe toata lungimea. Aceasta operatiune este obligatorie, pt ca prelungeste viata cablului, fiind mentionata si de catre producator.
ImagineImagine
9. Montarea noului cablu, proces invers fata de scoatere dar ceva mai complicat, in primul rand se introduce cablul prin bord - nr.4 in poze
10. Cea mai dificila operatiune, prinderea cablului de pedala: gaura in care se prinde capatul cablului (nr.5 in poze) are forma cifrei 8, cu partea de jos mai mare. In partea de jos se afla si capatul unui arc, care are si rolul de siguranta, acesta se impinge spre stanga daca nu a iesit cand a fost scos cablul. Apoi cablul se introduce apasand spre dreapta prin partea mai larga a gaurii, iar arcul se pune la loc impingand in sus si spre stanga pana cand intra la loc (arcul sare spre spatele masinii si se gaseste urcand in sus pe pedala, in dreptul suportului in care este prinsa pedala). Toate acestea se fac pe "pipaite" si de aceea poate fi dificil (mie mi-a luat vreo ora jumate, desi daca stiam exact lucrurile astea, mai mult de 5-10 minute nu dureaza)
Imagine
11. Se prinde cablul cu tot cu garnitura in suportul din spatele rezervorului de apa - nr.3 in poze
12. Se fixeaza in suport tragand spre fata masinii - nr. 2 in poze
13. Se ajusteaza prinderea pe filet - vezi punctul 1 - nr. 1 in poze
14. Se impinge furca spre spatele masinii, iar cablul tras la maxim se introduce in lacasul din furca - nr. 1 in poze

Mai exista si posibilitatea de a demonta cu totul pedala pt a fixa cablul, dar mi se pare mult mai complicata. De asemenea, la mine nu am panoul de sub bord, cu el montat probabil accesul la pedala se face mai greu.
Cam asta e in principiu, sper sa nu aveti nevoie, dar in caz ca aveti, sa va fie de folos.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

serban Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 71
Localitate: cluj-napoca,sibiu
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP

esti meserias tzutzule!buna treaba ai facut!

TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Ms, desi meserias nu sunt, chiar deloc, asta e prima chestie tehnica pecare o fac la masina singur, si mi-a luat vreo 3 ore...dar daca as face asta iar acum, mai mult de 30 min n-ar dura. Si am folosit ca ghid atat Haynes cat si manualul Vectra-Calibra in romana, altfel habar n-aveam ce trebuia sa fac, dar acolo detaliile sunt cam vagi.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

E italienesc - Cofle - si pe ambalaj scria ca trebuie lubrefiat, plus ca m-am luat dupa ce am mai gasit scris prin alte parti, si in plus, fiind intins nu prea cred ca are cum sa intre praful in el. Acum ce-o fi o fi, sper sa tina.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET


Înapoi la TUTORIALE / DYI / CUM SA?...

cron