Prima pagină SUBIECTE TEHNICE TUTORIALE / DYI / CUM SA?... TUTORIAL: Demontarea si montarea bujiilor

TUTORIAL: Demontarea si montarea bujiilor

Cum rezolvam diverse probleme.. Reportaje cu poze si descriere amanuntita

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Billy c25xe Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 304

Schimbati bujiile numai cand motorul este rece. Daca bujiile sunt demontate atunci cand motorul este cald , se poate deteriora filetul pentru bujii din chiulasa deoarece acesta este fabricata din aluminiu.

DEMONTAREA LA MOTORUL OHC

Bujiile sunt schimbate odata la 2 ani sau dupa fiecare 30.000km , in cadrul operatiilor de intretinere. Bujiile trebuiesc verificate atunci cand apar dereglari in sistemul de aprindere.
Marcati cu banda adeziva cablurile de inalta tensiune corespunzatoare pozitiilor cilindrilor de la 1 la 4 pentru a usura montajul. Pe cablul de inalta tensiune este inscriptionat numarul cilindrului corespunzator.
Deconectati cablurile de inalta tensiune de la bujii tragand numai de conectorii acestora , nu si de cabluri. Pentru a usura demontarea cablurilor de la bujii exista un cleste special de ex: HAZET 1849 , respectiv 1849-1.
Suflati cu aer comprimat orificiile pentru bujii.
Demontati bujiile cu o cheie potrivita , caci altfel se pot deteriora izolatorii din ceramica. La modelele fabricate pana la 8/94 se utilizeaza o cheie tubulara pentru bujii cu SW 20,8 mm.

VERIFICAREA
In urma acestei operatii se pot trage concluzii rferitoare la functionarea motorului , fiind valabile urmatoarele reguli:
- cioc cenusiu = functionarea corecta a bujiilor
- cioc negru = amestec bogat
- cioc albicios = amestec sarac
- cioc contaminat cu ulei = segmentii pistoanelor uzati
Curatati bujiile cu o perie fina sau cu un aparat cu jet de nisip
Verificati sa nu prezinte fisuri izolatorul bujiei ( in acest caz apar curentii de fuga in functionare ) ; daca este cazul , schimbati bujia respectiva.

Imagine

Verificati distanta dintre electrozi cu o lera cu un calibru corespunzator. Valoarea normala este de 0,7-0,8 mm.
Pentru reglarea distantei , incovoiati electrodul de masa. Pentru revnirea la forma initiala , sprijiniti o surubelnita mica pe marginea filetului bujiei , in nici un caz pe electrodul central deoarece acesta poate fi deteriorat.

MONTAREA
Insurubati cu mana bujiile in chiulasa. ATENTIE bujiile trebuie montate corect , in caz contrar se poate deforma filetul conjugat din chiulasa. Strangeti bujiile cu o cheie potrivita cu 25 Nm
ATENTIE cheia pentru bujii nu trebuie sa fie deformata deoarece poate fi deteriorat izolatorul din ceramica.
Conectati cablurile de inalta tensiune la bujii in mod corespunzator marcajelor realizate. Verificati fixarea conectoarelor miscandu-le usor.

DEMONTAREA LA MOTORUL DOHC

Bujiile se inlocuiesc o data la 4 ani sau dupa 60.000km in cadrul operatiunilor de intratinere.
ATENTIE la motorul turbo de 2.0l precum si la motoarele DOHC fabricate pana la 8/92 , inlocuiti bujiile o data la 2 ani sau dupa fiecare 30.000km.

Demontati carcasa cablutilor de inalta tensiune

Imagine

Scoateti conectorii bujiilor cu dispozitivul special.

Imagine

Demontati bujiile cu o cheie corespunzatoare , de ex : HAZET 900 A KF
1. cheie dinamometrica
2. prelungitor
3. articulatie

MONTAREA
Montati bujiile cu o chei corespunzatoare stangandu-le cu 25 Nm. ATENTIE nu deformati marginile cheii pentru bujii deoarece se pot produce fisuri invizibile ale izolatorului din ceramica in zona de separatie cu corpul metalic al bujiei , care conduc ulterior la defectarea acesteia. Astfel poate fi deteriorat si catalizatorul.
Conectati cablurile de inalta tensiune la bujii.
Montati carcasa.

Acesta este primul tutorial al meu , asa ca dau drumul la critici :D
Imagine

Ai grija , toate au o limita si nu conduce mai rapid decat pot ingerii tai zbura!!!

Înapoi la TUTORIALE / DYI / CUM SA?...

cron