Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20LET sfaturi c20let Phase4

sfaturi c20let Phase4

C20LET 2.0 16V TURBO 204CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 29 Dec 2010, 16:21
freeusernet Membru ClubCalibra

Mesaje: 43
Localitate: uk
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: Craiova

Salut , am nevoie de cateva sfaturi privind upgrade-ul unui motor c20let de la phase3 la phase 4 . Phase 4 din cate stiu necesita schimbare de interne ale motorului si nu e chiar ieftin , ideea e ca m-am hotarat ca in vara sa fac aceste schimbari de interne. Nu stiu exact ce pistoane am nevoie pt ca am vazut ca pot cumpara pistoane de 86mm, 86.5mm si 87mm. In afara de pistoane si biele ce mai trebuie schimbat? stie cineva ce boost maxim face turbina kkkk16, la phase 4 e nevoie de 1.6bar constant? Daca trebuie schimbata turbina ,ce turbina as putea folosi fara sa modific galeria de evacuare ?? pompa de ulei si cea de apa trebuie obligatoriu schimbata??? De citit si eu am citit pe forumuri dar as prefera niste sfaturi de la cineva care a facut aceste modificari !!!!!

Mesaj 03 Ian 2011, 23:39
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
freeusernet scrie:
Salut , am nevoie de cateva sfaturi privind upgrade-ul unui motor c20let de la phase3 la phase 4 . Phase 4 din cate stiu necesita schimbare de interne ale motorului si nu e chiar ieftin , ideea e ca m-am hotarat ca in vara sa fac aceste schimbari de interne. Nu stiu exact ce pistoane am nevoie pt ca am vazut ca pot cumpara pistoane de 86mm, 86.5mm si 87mm. In afara de pistoane si biele ce mai trebuie schimbat? stie cineva ce boost maxim face turbina kkkk16, la phase 4 e nevoie de 1.6bar constant? Daca trebuie schimbata turbina ,ce turbina as putea folosi fara sa modific galeria de evacuare ?? pompa de ulei si cea de apa trebuie obligatoriu schimbata??? De citit si eu am citit pe forumuri dar as prefera niste sfaturi de la cineva care a facut aceste modificari !!!!!


Salut. Ptr siguranta blocului (desi nu am auzit sa cedeze) dar si ptr o ulterioara alezare iti recomand 86,5mm. Asta in situatia in care uzura nu e mai mare si atunci te duci direct la 87mm. Sunt vreo cateva firme care fac pistoane forjate printre care si cosworth. In functie de cata presiune ajunge in motor te gandesti si la rap. compresie, 8,8:1 sau 8,5:1.
In ciuda multor comentarii cum ca un K16 nu face presiune eu am testat si am aflat ca face :D . Oricum ptr faza 4 (indiferent cine produce softul ptr faza 4) ai nevoie de turbina mai mare, gen k26,29 sau alte firme.
Daca ai bani de faza 4, pistoane, biele, turbine, axe si alte fiare, te gandesti sa faci economie la pompa de ulei si apa ? eventual si o distributie noua?
Cand te gandesti la faza 4 inseamna ca ai experimentat faza 3.5 si nu te mai satisface ?
Mi-e teama, ca multi altii ,ca nu stii ce te asteapta, sper sa ai ceva cunostinte. Iti doresc sa duci proiectul la capat.
Mentionez ca nu ma numar printre cei care a facut modificarile la care aspiri tu. Eu m-am oprit la faza 2 si alte usore modificari, si crede-ma ca am avut multe satisfactii cu masina asta.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Mesaj 04 Ian 2011, 14:37
freeusernet Membru ClubCalibra

Mesaje: 43
Localitate: uk
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: Craiova

merci de raspuns , ideea e ca acum sunt la faza 3 Lotec si sunt foarte multumit de masina . Vreau sa trec la faza 4 pt ca sunt in momentan sunt in anglia si pot face rost de ceea ce imi trebuie la preturi cat de cat rezonabile . Distributia bineinteles ca se schimba cu pompa de apa cu tot , e de la sine inteles , eram nelamurit la pompa de ulei pt ca unii spun ca pt faza 4 trebuie si ea schimbata cu una mai mare sau ceva de genul. Apropo de lotec , teoretic am soft de faza 3 dar e ciudat ca masina mea nu plafoneaza nici la 8000 de rotatii/min de cand folosesc acest soft , poate ai mai multe informatii si imi zici si mie . Am deja pompa de benzina walbro ,intercooler mare pozitionat in fata , injectoare rosii (s-ar putea sa am nevoie de unele mai mari pt faza 4), turbina este cea stock reconditionata de curand dar si asta trebuie sa o schimb ! Ce turbina as putea folosi pt a nu avea nevoie de o flansa de adaptare si sa fie si ok pt faza 4 ? Ai idee ce pistoane are c20let stock (codul de pe ele) pt ca am gasit unele ieftine cu biele cu tot , cod 86p31w2 si nu stiu daca sa le iau sau nu pt ca nu stiu exact ce inseamna acel cod .
Toate aceste modificari le fac pt ca masina nu se va vinde niciodata iar odata facute nu o voi mai folosi decat la ocazii .Sper ca in 3-4 luni sa cumpar tot ce am nevoie pt faza 4 , apoi voi aduce masina in tara la odihna , oricum aici nu ai unde sa o folosesti pt ca llimitele de viteza sunt mici si amenzile foarte mari iar daca depasesti limita cu prea multi km/h ai toate sansele sa iti fie confiscata si compactata......lucru pt care trebuie sa si platesti.:)) Aici nu se fac liniute si aici totul este extrem de monoton ...cel putin asa percep eu ......o tara in care toata ziua auzi......nu ai voie sa ...... iar referitor la englezi......o populatie indobitocita .....dar in schimb au bani si nimic mai mult. Astept sfaturi in legatura cu faza 4 . merci !!!

Mesaj 04 Ian 2011, 22:58
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
freeusernet scrie:
merci de raspuns , ideea e ca acum sunt la faza 3 Lotec si sunt foarte multumit de masina . Vreau sa trec la faza 4 pt ca sunt in momentan sunt in anglia si pot face rost de ceea ce imi trebuie la preturi cat de cat rezonabile . Distributia bineinteles ca se schimba cu pompa de apa cu tot , e de la sine inteles , eram nelamurit la pompa de ulei pt ca unii spun ca pt faza 4 trebuie si ea schimbata cu una mai mare sau ceva de genul. Apropo de lotec , teoretic am soft de faza 3 dar e ciudat ca masina mea nu plafoneaza nici la 8000 de rotatii/min de cand folosesc acest soft , poate ai mai multe informatii si imi zici si mie . Am deja pompa de benzina walbro ,intercooler mare pozitionat in fata , injectoare rosii (s-ar putea sa am nevoie de unele mai mari pt faza 4), turbina este cea stock reconditionata de curand dar si asta trebuie sa o schimb ! Ce turbina as putea folosi pt a nu avea nevoie de o flansa de adaptare si sa fie si ok pt faza 4 ? Ai idee ce pistoane are c20let stock (codul de pe ele) pt ca am gasit unele ieftine cu biele cu tot , cod 86p31w2 si nu stiu daca sa le iau sau nu pt ca nu stiu exact ce inseamna acel cod .
Toate aceste modificari le fac pt ca masina nu se va vinde niciodata iar odata facute nu o voi mai folosi decat la ocazii .Sper ca in 3-4 luni sa cumpar tot ce am nevoie pt faza 4 , apoi voi aduce masina in tara la odihna , oricum aici nu ai unde sa o folosesti pt ca llimitele de viteza sunt mici si amenzile foarte mari iar daca depasesti limita cu prea multi km/h ai toate sansele sa iti fie confiscata si compactata......lucru pt care trebuie sa si platesti.:)) Aici nu se fac liniute si aici totul este extrem de monoton ...cel putin asa percep eu ......o tara in care toata ziua auzi......nu ai voie sa ...... iar referitor la englezi......o populatie indobitocita .....dar in schimb au bani si nimic mai mult. Astept sfaturi in legatura cu faza 4 . merci !!!

O sa incerc sa raspund pe rand unde cunosc.
Faza 3 Lotec are Alex din Brasov care acum cred ca lucreaza in Germania. Din cate stiu masina e destul de nervoasa. A batut masini cu pretentii mari si a dat ceasul peste cap de cateva ori(ala cu 280kmh).
Daca esti in Anglia ia-ti pistoane cosworth. http://cgi.ebay.co.uk/C20LET-Cosworth-Forged-Pistons-/380290452594?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588b13cc72
Nu cunosc codul celor stock dar uita de ele ptr faza 4.
E bine venit un upgrade la pompa ulei ptr faza 4. Daca folosesti injectoarele rosii de Saab trebuie sa ridici ceva presiunea in rampa ptr faza 4. Ca sa stai fara griji trebuie sa pui ceva mai mari. Depinde cum folosesti masina. Doar la curse sau ca masina de zi cu zi, putem avea o alta discutie despre alimentare.
Turbina merge facuta hibrida cu compresor K24, 26, 29. se face si in Anglia si in Romania.
Un downpipe mai putin restrictiv iti prinde bine, o volanta mai usoara. Ai 4x4 ?
Cat despre englezi ... ce sa zic ? Am fost si eu pe acolo, dar nu am trait in Anglia. Poate ca sunt rigizi in aplicarea legii pe strada dar au piste unde poti sa-ti etalezi caii putere. Aici nu ai unde sa alergi legal, iar cand o faci ilegal ai toate sansele sa mori inainte sa te prinda politia din cauza drumurilor. Cat despre priceperea lor trebuie sa recunosc ca de la ei am invatat multe. Sunt cu ani lumina inaintea noastra.
Multa bafta.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Mesaj 06 Ian 2011, 15:12
freeusernet Membru ClubCalibra

Mesaje: 43
Localitate: uk
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: Craiova

Da am 4x4 un pic modificat , e blocat permanent si nu mai folosesc acel ambreiaj hidraulic. Masina o sa o folosesc doar la ocazii si poate la cate o liniuta cand mai ajung prin tara dar referitor la pompa de benzina , nu cred ca mai trebuie sa o schimb pt ca din cate stiu cea pe care o am acum pe masina walbro poate sustine vreo 500 cai sau ceva de genul. Ai vreo idee daca afisarea consumului instantaneau si a celui mediu are vreo legatura cu vitezometrul pt ca mi s-a rupt sau a iesit din spatele ceasurilor cablul de kilometraj -nu imi mai indica viteza si nici kilometri parcursi si am observat ca toate datele sunt aiurea: consumul instantaneu mi-l da pe ora tot timpul , consumul mediu - nu afiseaza nimic iar autonomia cred ca e si ea aiurea .
merci !!!

Mesaj 06 Ian 2011, 17:32
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
Pompa e ok.
Datele calculatorului au legatura cu cablul de km care nu mai invarte ceasul. Tot in ceas e senzorul de viteza care transmite mai departe la ECU si BC ce viteza are masina. Acum calculatorul crede ca masina sta pe loc si afiseaza doar l/h. Cand cablul o sa invarta de ceas problema o sa dispara. Sper sa fie cablul iesit, nu pinioanele de plastic din cutie tocite cum am patit eu. Le-am schimbat odata cu sincroanele.
Cutiile de transfer blocate uzeaza axul central (planetary gear) mult mai repede. Daca o pastrezi doar de liniute e ok. Sa ai anvelope identice cu diferente de max 2mm de uzura. Daca totusi una din punti e mai tocita e bine sa fie pe spate.
Daca esti in Anglia si ajungi in tara si vrei sa pastrezi masina, comanda-ti la "Regal" un set de sincroane. Sunt scumpe si nu se gasesc.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Mesaj 07 Ian 2011, 02:43
freeusernet Membru ClubCalibra

Mesaje: 43
Localitate: uk
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: Craiova

Te referi la sincroanele din cutia de viteze? Cutia mea nu are probleme deloc, sper sa fie rupt cablul de kilometraj sau sa fie iesit , o sa verific in weekend . La ce ax central te referi cand spui ca se uzeaza mult mai repede daca cutia de transfer e blocata(ax central din cutia de transfer sau ...?) Stiu povestea cu anvelopele ca tocmai am simtit-o pe pielea mea. Cand veneam spre anglia , am facut explozie in germania pe spate si am uitat ca trebuie sa am aceeasi dimensiune la roti pe spate (nu stiu daca si pe fata e la fel sau toate 4 sa fie la fel) , pt ca nu reuseam sa scot roata de pe butuc si m-am chinuit vreo 2 ore pe banda de urgenta , pur si simplu parca se sudase. Toate rotile erau 225/40/16 iar rezerva era 205/45/16 , am folosit rezerva si am mai mers vreo 50km cred si apoi a cedat cutia de transfer , s-a incins si a inceput sa faca zgomot, am gasit o parcare si cine crezi ca se chinuia sa scoata cardanul in germania in parcare......eu:). Momentan nu merg decat cu fata dar nu e problema ca mai am in tara o cutie de transfer, desi nici cea de pe masina nu are mare lucru , inca cupleaza spatele dar face zgomot ,probabil e vreun rulment spart sau vreun pinion asa ca merg fara cardan pana ajung in tara .

Mesaj 07 Ian 2011, 15:16
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
freeusernet scrie:
Te referi la sincroanele din cutia de viteze? Cutia mea nu are probleme deloc, sper sa fie rupt cablul de kilometraj sau sa fie iesit , o sa verific in weekend . La ce ax central te referi cand spui ca se uzeaza mult mai repede daca cutia de transfer e blocata(ax central din cutia de transfer sau ...?) Stiu povestea cu anvelopele ca tocmai am simtit-o pe pielea mea. Cand veneam spre anglia , am facut explozie in germania pe spate si am uitat ca trebuie sa am aceeasi dimensiune la roti pe spate (nu stiu daca si pe fata e la fel sau toate 4 sa fie la fel) , pt ca nu reuseam sa scot roata de pe butuc si m-am chinuit vreo 2 ore pe banda de urgenta , pur si simplu parca se sudase. Toate rotile erau 225/40/16 iar rezerva era 205/45/16 , am folosit rezerva si am mai mers vreo 50km cred si apoi a cedat cutia de transfer , s-a incins si a inceput sa faca zgomot, am gasit o parcare si cine crezi ca se chinuia sa scoata cardanul in germania in parcare......eu:). Momentan nu merg decat cu fata dar nu e problema ca mai am in tara o cutie de transfer, desi nici cea de pe masina nu are mare lucru , inca cupleaza spatele dar face zgomot ,probabil e vreun rulment spart sau vreun pinion asa ca merg fara cardan pana ajung in tara .

Cand ai cutia blocata si faci pana singurl mod de a pleca e cu o roata identica cu cele 3, masina luata pe sus, sau varianta ta cu demontat cardanul. La cea standard e simplu ca scoti siguranta. Zici ca cea de pe masina face zgomot dar nu are mare lucru ? :D
Da vorbeam de axul central din cutia de transfer.
Imagine
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Mesaj 08 Ian 2011, 03:38
freeusernet Membru ClubCalibra

Mesaje: 43
Localitate: uk
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: Craiova

Sper sa nu aiba mare lucru , poate chiar axul e dus se aude un sunet metalic parca prinde si apoi scapa un angrenaj , oricum mai am o cutie buna in tara si inca una pt piese asa ca nu imi fac griji . In weekend daca am timp o sa verific sa vad ce se intampla cu vitezometrul , oricum merci mult de raspunsuri !!!


Înapoi la C20LET

cron