Prima pagină SUBIECTE TEHNICE X20XEV Probleme Generale X20XEV sal..probleme multe cu x20 xev

sal..probleme multe cu x20 xev

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul


Mesaj 30 Iul 2009, 21:58
tonu_adrian Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Galaţi
sal
Am cumparat de curand un Opel calibra cu motor x20xev.
De la bun inceput avea un relantiu neregulat. Sambata imi arata niste consumuri dezastruoase.. gen 15 litri/h la relanti..nu se tura mai mult de 3000 si prindea 80 in vreo 5 km. Am pus-o pe tester...zero erori..dupa care mergea f bine dar nu imi mai incarca bateria. Mi s-a ars o siguranta de la luminile din bord pe care am inlocuit-o... un bec de la o semnalizare.. toate astea in aceeasi zi.
Am fost in service.. alternator defect. L-am schimbat.. cand am plecat de acolo avea cam 14 v bateria.. dupa o jumatate de zi a scazut in loc sa creasca. Acum..cand pornesc am 12 v si creste cam la 13.5...aproape 14. Acum mi se opreste motorul in mers.,. o scot pe liber.. moare motorul.. nu mereu dar a inceput din ce in ce mai des. Relantiul nu il tine cum trebuie..,daca o turez putin are un relantiu rotund cateva minute..dupa care da sa moara..iar se tureaza singura... Consumabilele le-am schimabat cand am luat-o..bateria are 2 sapt.. ce poate avea ?
(Am citit diverse chestii cu regulatorul de relanti si curatat clapeta de acceleratie)
O alta problema e ca pe benzina peste 4000 rpm nu se mai tureaza .. pe gpl(pe care nu il folosesc deocamdata) merge pana la rosu. cand o pornesc prima data .dimineata..sau cand a fost oprita mai multe ore.. pana nu o turez putin nu pleaca deloc..parca nu ii vine benzina..dupa care merge cum trebuie.
Franele nu tin mai deloc..desi placutele par a avea "carne" destula..si nici martorul luminos din bord nu mi se aprinde daca ar fi asa uzate..
Nu stiu ce sa ii mai fac.O am de 2 saptamani si deja imi vine sa o dau la fier vechi..pacat de ea ca nu are zare de rugina.

VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1881
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Salut! Incearca intai sa cureti regulatorul ala de relanti si clapeta de acceleratie cu spray curatitor de frane (wurth recomand) sau orice alt spray de curatat carburatoare. Dupa asta inlocuieste si bujiile, daca nu ai facut-o pana acum. (eventual si fisele). Daca ai si gpl, incearca sa mergi cu gpl. Odata 'invatat' pe gaz, va merge dupa un timp mai bine pa gaz decat pe benzina, adica este ceva normal sa se tureze mai mult pe gpl, pentru ca nu mai ai limitare la injectie, ca pe benzina. Fa treburile astea si mai vorbim pe urma. Si eu am Xev si sunt foarte multumit de el. Si fa o aerisire la frane, eventual inlocuieste lichidul de frana. Prin consumabile, ce anume ai schimbat? Doar ulei si filtre?
Sunt piciorul care impinge scara...

tonu_adrian Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Galaţi
sal..am curatat clapeta de accelerfatie..un timp mi-a tinut relantiul perfect.acum cred k tre sa curat si regulatorul k a inceput sa fak iar la fel.
Am skimbat ulei, filtru aer si filtru ulei si de curand si fisele la bujii.
Cu gazu s-a rezolvat partial k sa zic asa.. am mai dat drumul la un surub si nu mai merge asa inecat, de cand a dat frigul chiar merge f bine[ori m-am mai invatat eu] . Oricum la 4000 pe benzina tot la fel face,adik nu se mai tureaza,,cineva zicea k s-a dus pompa de benzina din cauza gpl-ului.
LA treaba cu franele..am schimbat de curand discurile fata si placutele cu ferodo premium, mi se pare k tine fix la fel plus k de le-am skimbat nu mai intra abs-ul.. ori nu am franat eu pana acum asa brusc.
Pedala tine abia jos de tot.. nush ce sa ii mai fac, cineva mi-a zis k ar trebui skimbate ceva garnituri pe la pompa de frana..nu ma pricep.

AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
Poate e off topic.
Stiu ca asa ai luat masina dar sa ai instalatie de gaz pe Calibra e peste puterea mea de intelegere. Abia le facem sa mearga cat de cat stock cu atat mai greu e sa le faci sa mearga normal cand o mai complici si cu instalatie de gaz.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1881
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

tonu_adrian scrie:
sal..am curatat clapeta de accelerfatie..un timp mi-a tinut relantiul perfect.acum cred k tre sa curat si regulatorul k a inceput sa fak iar la fel.
Am skimbat ulei, filtru aer si filtru ulei si de curand si fisele la bujii.
Cu gazu s-a rezolvat partial k sa zic asa.. am mai dat drumul la un surub si nu mai merge asa inecat, de cand a dat frigul chiar merge f bine[ori m-am mai invatat eu] . Oricum la 4000 pe benzina tot la fel face,adik nu se mai tureaza,,cineva zicea k s-a dus pompa de benzina din cauza gpl-ului.
LA treaba cu franele..am schimbat de curand discurile fata si placutele cu ferodo premium, mi se pare k tine fix la fel plus k de le-am skimbat nu mai intra abs-ul.. ori nu am franat eu pana acum asa brusc.
Pedala tine abia jos de tot.. nush ce sa ii mai fac, cineva mi-a zis k ar trebui skimbate ceva garnituri pe la pompa de frana..nu ma pricep.



Salut! Posibil sa fie dusa pompa de benzina. Tu cand o pornesti, porneste pe benzina si trece pe urma pe gaz? Sau pornesti cum vrei tu (pe gpl sau benzina, la alegere)? Posibil sa trebuiasca inlocuite garniturile de la pompa de frana (vin la kit, de obicei). De asemenea, la cilindrii pe spate, mai apar probleme, tot la garnituri. Bine ar fi sa le inlocuiesti si pe alea. ABS-ul nu poate functiona din mai multe motive. Sta becul ABS aprins? Sau e stins?
Sunt piciorul care impinge scara...

tonu_adrian Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Galaţi
-porneste automat pe benzina, dupa cateva secunde trece automat pe gaz.
-abs-ul imi functiona inainte de a skimba placutele si discurile, nu mi se aprinde becul de la abs decat cand pun contactul... becuri arse cred k mai sunt prin bord.,.
- de unde fac rost de garnituri?

VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1881
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Garnituri gasesti la orice magazin ce aduce piese la comanda si imi vine greu sa cred ca in Galati nu o sa gasesti. Eu am cumparat garnituri pentru cilindrii de frana pe spate cu 17 lei pe cilindru (vezi si la prezentarea mea). Pentru pompa nu stiu cat te poate duce, dar nu cred ca foarte mult. La ABS, posibil sa iti fi deranjat pozitia unui senzor de pe o roata si acela nu face contact cu roata dintata de pe aceasta.
Sunt piciorul care impinge scara...

octavian4 Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 6
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Motor X20XEV - Ecotec an1997 cutie automata.

Masina mergea fara nici o problema inainte de a scoate bateria de pe ea in Decembrie pentru 2 saptamani.
Am pus bateria la redresor. Cand am inceput serviciul am pus bateria pe masina. Nu a vrut cu nici un chip sa porneasca. Avand cod de eroare cu agrafa 0340 - Camshaft sensor. Am schimbat senzorul cu unul aftermarket acelasi efect, nu pornea (cu cod eroare 0340 in continuare). Am pus senzorul original inapoi, aceeasi problema.
Am verificat presiunea benzinei de la pompa( in sensul ca vine in rampa), am verificat fisele (am un tester care se pune la capatul fisei), bobina - toate lucrau. Am scos bujiile, erau ude de benzina si negre... Am pus un set de bujii mai vechi de la Passat si a pornit, mergand prost, intrerupt...Cand aceelerez in mers sau pe loc nu trece de 4000 - 4200rpm. Se limiteaza, ii taie alimentarea ca la motocilete.
Am dat vina pe bujii care nu erau pentru modelul meu de motor. Am luat buji Bujii DENSO K20TT, le-am pus... Acelasi mers.
_Am scos corpul clapetei de acceleratie, l-am curatat, nu era cine stie ce mizerie, dar deh, am tot citit ca e posibil sa faca si asta fite, am curatat si motorasul de relanti(IAC)asamblat toate fromos... Pus pe masina, resetat ECU (deconectarea bornei minus a bateriei pt 30 de minute).
Pornesc, o las sa se incalzeasca peste 92grade, o opresc, ii resetez iar ECU... O pornesc, un pic imbunatatit raspunsul in pedala... Dar aceeasi chestie, cand o aceelerez in mers sau pe loc nu trece de 4000 - 4200rpm. Se limiteaza, ii taie alimentarea si nu schimba treapta.
Asa nu m-ar deranja foarte tare, dar limitarea asta nu o lasa sa schimbe vitezele.
Pana sa patesc chestia asta, nu am ajuns niciodata in limitare cu masina asta. Desi in modul sport schimba dupa 6000rpm.

Dupa curatatul clapetei, IAC Imi apar erori mai multe cu agrafa
- 0100 Mass Air Flow
- 0115 Intake Coolant Temperature Sensor
- 0120 Throttle Potentiometer Sensor
- 0340 Camshaft sensor
- 0505 ---- si ultima care n-o gasesc in erori explicate --- Ce poate fi?
Cum s-ar zice... "Le am pe toate" !

Are cineva vreo idee? Din ce cauza se limiteaza?
As mai avea de schimbat - pompa de benzina si filtrul de benzina...
Mai exista alta metoda de a reseta ECU, in afara de scoaterea bornei bateriei?
Mufa care o am pe masina pentru diagnoza este OBD1 - Cea cu 10 pini.


Multumesc.
Okay Sosa; You wanna fuck with me? You fucking with the best!

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

octavian4 scrie:
Motor X20XEV - Ecotec an1997 cutie automata.

Masina mergea fara nici o problema inainte de a scoate bateria de pe ea in Decembrie pentru 2 saptamani.
Am pus bateria la redresor. Cand am inceput serviciul am pus bateria pe masina. Nu a vrut cu nici un chip sa porneasca. Avand cod de eroare cu agrafa 0340 - Camshaft sensor. Am schimbat senzorul cu unul aftermarket acelasi efect, nu pornea (cu cod eroare 0340 in continuare). Am pus senzorul original inapoi, aceeasi problema.
Am verificat presiunea benzinei de la pompa( in sensul ca vine in rampa), am verificat fisele (am un tester care se pune la capatul fisei), bobina - toate lucrau. Am scos bujiile, erau ude de benzina si negre... Am pus un set de bujii mai vechi de la Passat si a pornit, mergand prost, intrerupt...Cand aceelerez in mers sau pe loc nu trece de 4000 - 4200rpm. Se limiteaza, ii taie alimentarea ca la motocilete.
Am dat vina pe bujii care nu erau pentru modelul meu de motor. Am luat buji Bujii DENSO K20TT, le-am pus... Acelasi mers.
_Am scos corpul clapetei de acceleratie, l-am curatat, nu era cine stie ce mizerie, dar deh, am tot citit ca e posibil sa faca si asta fite, am curatat si motorasul de relanti(IAC)asamblat toate fromos... Pus pe masina, resetat ECU (deconectarea bornei minus a bateriei pt 30 de minute).
Pornesc, o las sa se incalzeasca peste 92grade, o opresc, ii resetez iar ECU... O pornesc, un pic imbunatatit raspunsul in pedala... Dar aceeasi chestie, cand o aceelerez in mers sau pe loc nu trece de 4000 - 4200rpm. Se limiteaza, ii taie alimentarea si nu schimba treapta.
Asa nu m-ar deranja foarte tare, dar limitarea asta nu o lasa sa schimbe vitezele.
Pana sa patesc chestia asta, nu am ajuns niciodata in limitare cu masina asta. Desi in modul sport schimba dupa 6000rpm.

Dupa curatatul clapetei, IAC Imi apar erori mai multe cu agrafa
- 0100 Mass Air Flow
- 0115 Intake Coolant Temperature Sensor
- 0120 Throttle Potentiometer Sensor
- 0340 Camshaft sensor
- 0505 ---- si ultima care n-o gasesc in erori explicate --- Ce poate fi?
Cum s-ar zice... "Le am pe toate" !

Are cineva vreo idee? Din ce cauza se limiteaza?
As mai avea de schimbat - pompa de benzina si filtrul de benzina...
Mai exista alta metoda de a reseta ECU, in afara de scoaterea bornei bateriei?
Mufa care o am pe masina pentru diagnoza este OBD1 - Cea cu 10 pini.


Multumesc.


HMZ...calibra cu cutie automata...m-ai facut sa-mi fie dor de fosta masina :(...la fel ca a ta X20XEV AT...eu am avut ceva probleme asemanatoare, nu accelera mai mult de 3000 RPM...cand facea asa, aveam si check engine aprins. In momentul in care imi limita turatia, opream in loc, dadeam pe liber, o acceleram in 3000 rpm, dupa care ii luam si puneam repede contactul. Nu mai facea probleme..de vina era senzorul de la axele cu came si crede-ma, am luat aftermarket o groaza de senzori si mergeau maxim juma de an, dupa care iarasi intra in limp mode. Cumpara pe original, e mai scump, dar n-ai ce face...te tine.. Throttle Potentiometer Sensor, nu cumva e senzorul ala ce vine in tubulatura de pe clapeta de acceleratie ?

octavian4 Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 6
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Salut. Da se pare ca ala este potentiometrul de la clapeta de acceleratie.
Cu senzorul de axa cu came... Prima experienta cu el- am spalat motorul si atunci s-a stricat; am cumparat altul care n-a mers si l-am schimbat cu altul la magazin. Iar acum ce e pe masina este un Meat&Doria. Deci sa ma astept sa-mi faca probleme. Pana una alta, o sa cumpar unul pe original. Parca cel care a fost pe masina este Siemens.
In fine.
Vine un prieten si zice: -N-ai alte bujii sa incerci cu ele, ii explic toata povestea ca am pus noi... Si el zice, -Eh, noi.. Lasa ca am mai vazut eu... Din intamplare am dat de bujiile cu care am cumparat masina. Verific distanta electozilor 0,9 la cele vechi. Pareau cam mari fata de ce am citit prin autodata. In autodata e recomandat 0,7. Le-am verificat pe toate sa aiba 0,9, toate aveau si nu am mai umblat la ele. Le-am montat pe masina si am pornit-o.
Surpriza, a pornit perfect, s-a stins becul de check engine, nu mai are nici o eroare. Si trece in turatie de 4000 ... Schimba in kick down peste 6000-6500rpm.
Acum merge perfect.
Imi vne sa-mi dau palme. Cu bujii noi si atatea probleme. Inca nu inteleg ce prostii faceau bujiile alea de imi apareau toate erorile...
Okay Sosa; You wanna fuck with me? You fucking with the best!

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

octavian4 scrie:
Salut. Da se pare ca ala este potentiometrul de la clapeta de acceleratie.
Cu senzorul de axa cu came... Prima experienta cu el- am spalat motorul si atunci s-a stricat; am cumparat altul care n-a mers si l-am schimbat cu altul la magazin. Iar acum ce e pe masina este un Meat&Doria. Deci sa ma astept sa-mi faca probleme. Pana una alta, o sa cumpar unul pe original. Parca cel care a fost pe masina este Siemens.
In fine.
Vine un prieten si zice: -N-ai alte bujii sa incerci cu ele, ii explic toata povestea ca am pus noi... Si el zice, -Eh, noi.. Lasa ca am mai vazut eu... Din intamplare am dat de bujiile cu care am cumparat masina. Verific distanta electozilor 0,9 la cele vechi. Pareau cam mari fata de ce am citit prin autodata. In autodata e recomandat 0,7. Le-am verificat pe toate sa aiba 0,9, toate aveau si nu am mai umblat la ele. Le-am montat pe masina si am pornit-o.
Surpriza, a pornit perfect, s-a stins becul de check engine, nu mai are nici o eroare. Si trece in turatie de 4000 ... Schimba in kick down peste 6000-6500rpm.
Acum merge perfect.
Imi vne sa-mi dau palme. Cu bujii noi si atatea probleme. Inca nu inteleg ce prostii faceau bujiile alea de imi apareau toate erorile...


Eu sincer sa-ti spun am mers la x20xev pe NGK Iridium...am fost foarte multumit de ele...mai scumpe, dar bune...acuma nush ce sa zic, alegerea este a ta..Vezi ca senzorul ala de pe tubulatura aduna destul de multa mizerie...eu mai scoteam uneori furtunele alea si le curatam. Senzorul din furtul il dadeam cu spray de curatare si cam atat.
La mine de exemplu, cand eram pe sport si dadeam kick-down, schimba la 7000 rpm, in cap...la tine cum schimba pe sport? Interesant model cu cutie automata...in treapta a2a 150 km/h...faceam mucii la toti astia cu bmw 320d... :D

octavian4 Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 6
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Am sa cumpar niste bujii mai bune decat ce am avut. Insa vreeau sa ma asigur ca sunt compatibile. Am de analizat la chestia cu bujiile.
Nu am fost foarte atent cand schimba in sport vitezele, dar sunt sigur ca sub 6000rpm nu schimba. De aceea ma enerva ca nu reusea sa-mi schimbe viteza pana in 4500, ca taia injectia. Voi verifica zilele viitoare la ce turatii schimba, daca am unde sa-i dau.

E destul de nervoasa. Mai am o Zafira B - 1.8 Benzina 140CP... Si pare mai puturoasa decat Calibra desi sunt cam de aceeasi putere. Zafira fiind mai grea cu 250kg.
Okay Sosa; You wanna fuck with me? You fucking with the best!


Înapoi la Probleme Generale X20XEV

cron