Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20NE Problema stabilizare turatie mers incet in gol + remediere

Problema stabilizare turatie mers incet in gol + remediere

C20NE 2.0 8V 115CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

Mai intai de toate, salutate tuturor.
Cu mai bine de jumatate de an in urma mi-a aparut o problema la masina care a persistat pana zilele trecute. Problema se rezuma la faptul ca motorul nu avea "un mers rotund" la "ralanti", in sensul ca nu reusea sa isi stabilizeze turatia si sa stea fixa, sa zicem la un aprox 900 rpm, cat ar trebui sa fie pt C20NE. De regula oscila intre un 800-900 si un 1200-1300, in functie de temperatura de afara, de porniri la rece / cald. Consumul instantaneu la ralanti oscila intre 1,3-1,4 l/h - 1,6-1,7 l/h.
Am verificat mai intai IAC-ul, l-am curatat de cateva ori insa imediat ce il montam pe motor, simptomele erau identice. Am demontat corpul clapeta acceleratie, pe care l-am curatat, remontat, motorul se comporta identic. Am verificat pompa de carburant, regulatorul de presiune de pe circuitul de alimentare... toate bune, simptome identice.
Weekend-ul trecut am avut pe mana Calibra unui prieten, un NE, identica cu a mea din 93'. Am inceput sa transplantam piese de pe a lui pe a mea. Am inceput cu IAC-ul, apoi am incercat cu debitmetrul de aer... Cand am schimbat debitmetrele intre ele, s-a oprit filmul cu nebunia hazardului la ralanti. Am tras concluzia ca e vb de debitmetru, si nu am mai cercetat alte aspecte care ar putea duce la problema mai sus mentionata.
Zilele trecute la serviciu, am desfacut carcasa f de aer, am demontat debitmetrul de pe carcasa pt a-l vedea cum e si sa stiu ce caut, ca sa-l inlocuiesc. Am constatat faptul ca acea clapeta din interiorul tubulaturii nu functiona corespunzator, in sensul ca atingea unul din peretii traiectui de aer si ramanea blocata uneori. Am demontat de pe clapeta debitmetrului tablita prinsa in 2 suruburi care se poate regla astfel incat sa nu atinga peretii tubulaturii interioare de aer. Distanta dintre acea tablita si cei patru pereti ai traiectului de aer, este de cam 1 milimetru. Am curatat f bine in interior debitmetrul de aer. L-am reasamblat cu carcasa, apoi remontat pe masina si problema a disparut.
Sper sa va fie de folos aceste informatii. Eu necunoscand aceasta masina, le dobandesc putin mai greu in timp.
Numai bine tuturor.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'

john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

Am mai bine de o saptamana de cand ma bucur din plin de rezolvarea acestei mici probleme. Ce pot sa spun este ca mi-a micsorat consumul semnificativ, mai ales in ciclul urban si mai mult de atat motorul functioneaza rotund in permanenta.
Numai bine tuturor si un paste fericit alaturi de cei dragi.
Toate bune.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'

silver bullett Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 206
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Bv ma bucur ca ai reusit sa descoperi asa ceva..care sincer putea sa te coste un debitmetru..poate mullt mai uzat deecat al tau. :ymapplause:

john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

silver bullett scrie:
Bv ma bucur ca ai reusit sa descoperi asa ceva..care sincer putea sa te coste un debitmetru..poate mullt mai uzat deecat al tau. :ymapplause:


Am reusit sa obtin astfel un consum mediu de 6.5 - 6.6 cu o medie de viteza de 85-90 km / h. Iar cu un plin de 60 litri am parcurs acum de sarbatori aprox 870-900 km. Inainte nu reuseam sa ajung la 800 km / plin. In oras, nu imi mai sare de 10 consumul, insa ma deplasez in conditii decente, fara sprinturi exagerate.
Numai bine.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'

whi_whi Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 46
Localitate: bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
felicitari esti primul pe care il aud ca a rezolvat trepidatiile de relanti, o sa incerc si metoda ta ori iese ori il ia dreaqu de debitmetru..
multumim de ajutor!!!!
B 44 WHI

calibra_low Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 23
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Suceava

Debitmetru se poate curata si fara a se demonta partea electronica din carcasa de plastic, pur si simplu il ti cu palma pe o parte si torni pe celalata parte alcool tehnic, apoi il agiti bine in interior


Înapoi la C20NE

cron