Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20NE Problema functionare lumini mers inapoi (Remediere)

Problema functionare lumini mers inapoi (Remediere)

C20NE 2.0 8V 115CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

Salutare tuturor.
Zilele trecute dupa ce am facut un drum mai lung si am ajuns spre dimineata acasa, ca tot omul, dau sa parchez masina si constat faptul ca nu reusesc sa disting nimic din ce era in spatele masinii, incercand sa o parchez cu spatele. Initial am crezut ca sunt prea obosit si n-am dat prea mare importanta, dupa care un coleg de servici ma avertizeaza la cateva zile diferenta, ca nu imi functioneaza luminile de mers inapoi.
Imi fac ceva timp si verific mai intai sigurante fuzibile, becuri, contacte/socluri triple spate. Pana aici, raspuns pozitiv peste tot. Ajung sa fac testul cu agrafa pt a verifica continuitatea circuitului de la sonda/contactul de mers inapoi aflat pe cutie, scot mufa, introduc agrafa pun contactul de pornire, cuplez treapta de mers inapoi, si surpriza, functioneaza sistemul. Desfac de pe cutie sonda respectiva, o curat si o testez pt a vedea daca inchide/deschide contactul cum trebuie. Constat faptul ca bietul contact vechi de 16 ani, isi facea treaba insa partial. Fiind uzat, nu mai reusea sa deschida circuitul, decat la capat de cursa, practic nu mai putea fi folosit pe masina (functiona insa necorespunzator).
Lucrand cu piese de VW-Audi, incerc sa vad daca se potriveste ceva de la ei, inainte de a cauta piesa pe la vreun magazin specializat/internet.
Dupa ce compar o sonda de VW, aleasa in mod aleatoriu, cu piesa demontata de pe masina constat ca au acelasi metric pentru filet, pas de filet, lungime, doar ca piesa de GM se demonta cu cheie de 19 si cea de VW cu 22. Mai e inca un aspect cu privire la tipul de mufe utilizat.
Dupa ce inlocuiesc mufa de GM cu cea de VW, asta pt "a se pupa" cablajul cu contactul nou montat pe cutia de viteze constat ca functionarea este conforma a circuitului.
Concluzie : se pot utiliza piese de alte marci pentru "Clasica" Opel/Vauxhall/Holden Calibra.
In cazul de fata am utilizat contactor lumini mers inapoi producator VW pentru cutii manuale.
Sper ca nu v-am ametit cu povestioara mea.
Numai bine tuturor.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'

Înapoi la C20NE

cron