Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20NE Motor, transmisie C20NE PROBLEMA CABLU AMBREIAJ RUPT (REMEDIERE)

PROBLEMA CABLU AMBREIAJ RUPT (REMEDIERE)

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul


john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

Pe 15.06.09 deplasandu-ma spre Bucuresti cu destinatia aeroport Otopeni, aproape de localitatea Cotorca, dupa ce am efectuat manevra de depasire a unui autovehicul, am avut supriza cand am calcat pedala de ambreiaj sa cuplez treapta a 5-a, sa constat ca se oprise in podea si nu mai vroia sub nici o forma sa se ridice in pozitia normala. Se rupsese cablul de ambreiaj, dupa ce constatasem ca actionarea pedalei de ambreiaj devenise o problema, in sensul ca opunea o rezistenta relativ mare in momentul in care o apasai. Pot spune ca sufa din interiorul protectiei cablului de ambreiaj, s-a rupt fir cu fir de-alungul timpului. Am avut bafta, sau mai bine spus exista un Dumnezeu, de am gasit in Cotorca un parc de dezmembrari auto care avea o Vectra din 94'-95' cu acelasi motor si aceeasi cutie ca frumoasa mea. Pot spune ca mai mult m-am chinuit sa scot boltul cablului de ambreiaj din pedala, insa nu a durat f mult inlocuirea piesei. L-am reglat in aprox 10 minute dupa ce am efectuat ceva probe, si functioneaza normal acum. Postez acest topic, in ideea ca poate unul din voi veti trece printr-o situatie similara, desi nu doresc nimanui. Toate cele bune.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'

TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Facusem eu mai de mult un tutorial aici, si mie mi s-a rupt la fel, si tot asa greu mergea de cand luasem masina, era fff tare pedala. Cel mai bine daca poti cumpara un cablu nou, mai mult de 100 de lei nu e, eu dadusem 80 pe el, macar esti sigur ca ai scapat de problema cativa ani.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

djlex Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 149
Localitate: Constanta
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Si la mine aceeasi problema. Scartzaie pedala ca dreq si a devenit din ce in ce mai tare. :) Am schimbat kitul cu unul fast road, si de atunci a aparut problema. Presupun ca atunci cand a umblat meseriashul la cablu, s-or fi rupt si la mine din firele alea de la plasa :D
O sa cumpar unul nou cat de curand.
CT-88-PAX
'94 C20NE

john8109 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 201
Localitate: Focsani / Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: FocÅŸani

djlex scrie:
Si la mine aceeasi problema. Scartzaie pedala ca dreq si a devenit din ce in ce mai tare. :) Am schimbat kitul cu unul fast road, si de atunci a aparut problema. Presupun ca atunci cand a umblat meseriashul la cablu, s-or fi rupt si la mine din firele alea de la plasa :D
O sa cumpar unul nou cat de curand.


Cauza care a dus la ruperea cablului de ambreiaj a fost lipsa mansonului de cauciuc de protectie de la articulatia cu furca ambreiajului. Pe acolo a intrat mizerie, praf si cablul a frecat pe interior. Cu timpul, s-au rupt o parte din firele sufei si prin asta ajungi la accentuarea efortului de a actiona pedala de ambreiaj. Firele acelea rupte pe interiorul cablului opun rezistenta din ce in ce mai mare pana se rup toate. Am sa acord mai multa importanta acestor mici detalii pe viitor, nu de alta, dar nu vreau sa raman cine stie pe unde in creierii muntilor...
Numai bine.
Now Bertone Z18XE 01'
Ex. Calibra C20NE 93'
Ex. Astra F X17DTL 95'


Înapoi la Motor, transmisie C20NE

cron