Prima pagină SUBIECTE TEHNICE TUNING pentru ce filtru ati opta?

pentru ce filtru ati opta?

Discutii despre tuning de orice gen la Calibra

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 13 Feb 2008, 15:46
alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
si clasicele probleme cu debitmetrul? citez din clasici "ca filtrele conice sunt permisive, trec multe mizerii de el si nenorocesc debitmetrul"
plus faptul ca indiferent ce furtune etc tragi din spoiler ca sa alimentezi cu aer rece, el tot va trage aer cald din compartimentul motor. nu stiu cat de mult afecteaza acest lucru un motor turbo ce dispune de un intercooler.
intr-adevar, lasa un sunet placut si sportiv aceste filtre conice, insa din proprie experienta, devine foarte obositor la drum lung, mai ales in portiuni de urcare prelunginte, unde sunetul gros iti infunda urechile.
eu personal am cumparat masina cu filtru conic K&N, insa uletrior mi-am cumparat carcasa originala de filtru, cu filtru stock.
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

Mesaj 13 Feb 2008, 20:16
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
Subscriu la ce a spus alex.
Exista o manie a schimbarii filtrelor orig cu cele conice si de aici o intreaga industrie dedicata acestora. Prob cei care pun conice au vazut la masini de curse sau vor sa se bucure de sunetul mai agresiv. Chestie de gust. Ce au omis ei sa observe la masinile de competitie e spatiul (camera) amenajata in jurul filtrului conic ptr a il ferii pe cat posibil de aerul fierbinte din compartimentul motor sau praf. Nu de putine ori ansamblul de izolare al filtrului costa mai mult decat filtrul + tuburi si coliere. Un prieten cu un LET are filtru conic si daca sta masina in parcare fara sa mearga o luna il gaseste plin de praf pe partea superioara. Daca ar fii dupa mine as alege filtrul orig sau sport dar in cutia originala. Eu pers merg cu filtru KN dar in cutia originala. Chiar si asa nu sunt cel mai sigur ca fac bine dupa ce am citit niste studii privind capacitatea filtrelor sport(chiar de firma) de a retine particulele de praf. Daca puneti un filtru sport in lumina si priviti cu atentie ve-ti observa ca are orificiile de trecere cam mari. Din acest motiv se si utilizeaza dupa spalare spray-ul cu ulei special tocmai ptr ca particulele de praf sa adere mai usor.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Mesaj 11 Noi 2008, 00:11
MozZo Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 481
Localitate: Resita
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP

am un prieten care si`a pus pe un ford focus un filtru conic dar de carbon(12 mil)..nu stiu ce firma sau detalii d`astea..ce ma intereseaza pe mine ii daca si ala de carbon are problemele astea cu prafu si orificiile mari,caldura de la motor si chestii d`astea...ca vreau sa`mi pun si eu da` oare merita? el dupa ce l`a montat a pus masina pe "dyno" si cica`i marea puterea cu 15-20 de cai?..ii adevarat?se poate asa ceva?.. ce vreau sa stiu ii daca se merita sa`mi pun si eu :D..
Born To Drive Fast !!!

Mesaj 11 Noi 2008, 00:41
TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Daca e un Focus ST, pooooate, dar nici asa mai mult de cativa cai nu cred ca poate sa dea. Sunet mai sportiv, eventual poate urca o idee mai repede in ture, la masinile cu adevarat performante putem vorbi de cresteri mari date de filtru, dar si astea insotite de alte modificari. Eu mi-am luat un K&N in cutia originala, si l-am luat doar pt ca am dat 50$ pe el in SUA, 3-4 mil cat e la noi n-as da. Diferente mari n-am simtit, dar atata timp cat isi face datoria si lasa aerul sa intre si opreste praful, eu sunt multumit.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

Mesaj 12 Noi 2008, 00:02
MozZo Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 481
Localitate: Resita
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP

nu`s ST..ii motor de 1.6 cred :)) d`ala de 115 cai si zicea ca filtru si si`a schimbat softu ca la service i`au zis ca filtru ala trage prea mult aer si are prea putina benzina si din soft "i`a mai dat benzina"...si cica acum ajunge pe la 130 de cai...oare? :))..
Born To Drive Fast !!!

Mesaj 12 Noi 2008, 21:27
calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
eu zic ca nu poti compara General Motors (cei care au fabricat motoarele pentru calibrele noastre) si K&N.daca e ceva de castigat din montarea unui filtru conic sau sport mai mult ca sigur va fi si un dezavantaj cel mai probabil un defact sau scurtarea perioadei de viata a unei piese.iti dai seama ca cei de la GM cand au proiectat motorul (si tineti cont ca nu oricine poate sa faca un motor bun ex dacia :)) ) au ales filtrele alea stock care sunt pe masina nu doar din lipsa de inspiratie.cel mai mic detaliu la o masina este calculat si recalculat ca sa ii optimizeze performanta si fiabilitatea.acelasi lucru este si cu spoilere dalea de plug care distrug coeficientul aerodinamic al masinii,cipurile de motor care forteaza masina in paramentri de functionare instabili si multe alte chestii care se numesc tunning neprofesional!cand vb de divizia M de la bmw sau mercedes AMG aia e altceva da cand spui magazinul de pe colt vizavi cu alimentara...
stock este calea cea mai buna asta e parerea mea..
C25XE V6

Mesaj 30 Mar 2009, 02:03
matiu13 Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 433
Localitate: slatina-olt
calipower scrie:
eu zic ca nu poti compara General Motors (cei care au fabricat motoarele pentru calibrele noastre) si K&N.daca e ceva de castigat din montarea unui filtru conic sau sport mai mult ca sigur va fi si un dezavantaj cel mai probabil un defact sau scurtarea perioadei de viata a unei piese.iti dai seama ca cei de la GM cand au proiectat motorul (si tineti cont ca nu oricine poate sa faca un motor bun ex dacia :)) ) au ales filtrele alea stock care sunt pe masina nu doar din lipsa de inspiratie.cel mai mic detaliu la o masina este calculat si recalculat ca sa ii optimizeze performanta si fiabilitatea.acelasi lucru este si cu spoilere dalea de plug care distrug coeficientul aerodinamic al masinii,cipurile de motor care forteaza masina in paramentri de functionare instabili si multe alte chestii care se numesc tunning neprofesional!cand vb de divizia M de la bmw sau mercedes AMG aia e altceva da cand spui magazinul de pe colt vizavi cu alimentara...
stock este calea cea mai buna asta e parerea mea..

bine zis!bravo
Dezmembrez Calibra-0768854411



Imagine

Mesaj 09 Apr 2009, 19:37
asphyxiator_31 Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 254
Localitate: Fagaras
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: Făgăraş
unde se poate gasi K&N normal pentru carcasa originala si ce pret are?

Mesaj 09 Apr 2009, 23:00
TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Uite aici un exemplu, si sigur mai sunt si altele siteuri, dar cam asta e pretul, plus ca mai trebuie si kit de curatare, mai e si ala vreo 70 lei. Cam scump parerea mea, daca tii masina cat ai schimba 10 filtre normale poate merita, dar altfel mare diferenta sa stii ca nu e, poate la motoarele mai puternice se simte totusi ceva mai mult.
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

Mesaj 05 Iul 2009, 11:56
silver bullett Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 206
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Stricati debitmetrul cu filtru sport,si o sa plangeti dupa asta pt ca nu o sa gasiti debitmetru bun in ro.


Înapoi la TUNING

cron