Prima pagină SUBIECTE TEHNICE AM O PROBLEMA Martorii din bord

Martorii din bord

Ai o problema cu Calibra ta si nu stii cum sa o rezolvi? Zi-ne despre ea

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 22 Aug 2008, 13:42
horatzyu Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 72
Localitate: Bucuresti
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Localitate: BucureÅŸti

Referitor la martorul de la baterie, si mie mi s-a intamplat, era arsa siguranta nr 2.
Primul indicat de tine cred ca este lichidul de frana( verifica nivelul) iar celalalt indica de obicei vreo eroare pe la motor. Bafta

Mesaj 22 Aug 2008, 20:37
alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
1) la borne trebuie sa ai 14,4 volti (fara consumatori) sau 13,5 volti (cu consumatori porniti) nu 12,8.
2) alternatorul nu incarca (se repara ieftin la un atelier, circa 80 ron)
3) daca ti se aprinde martorul de frana de mana in timp ce mergi inseamna ca nu mai ai suficient lichid de frana
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

Mesaj 25 Aug 2008, 20:55
alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
herly scrie:
Porneste greu daca nu o accelerez. Am schimbat bujile, fisele, filtru benzina , filtru aer , am curatat YACul si ma gandesc sa schimb si capacul de la delcou sau sa il curat,iar la debitmetru si daca ma uit nu stiu ce sa ii fac ,ca nu stiu sa il curat. Ma gandesc sa fac si eu testul cu agrafa sa vad ce zice.

nu inteleg de ce nu mergi cu alternatorul la un atelier inainte sa schimbi tot felul de lucruri. daca iti incarca doar 12,8 volti pentru mine e clar care este problema!
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

Mesaj 25 Aug 2008, 22:46
alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
herly, daca ai 12,8 tensiune la borne cu motorul pornit, inseamna ca atat iti incarca alternatorul.
nu te incapatana, du-te si repara alternatorul si probabil vei scapa de probleme
repet:
alternatorul trebuie sa incarce 14,4V cu motorul pornit si minim 13,5 cu toti consumatorii porniti (dezaburire, faruri, ventilator, casetofon, etc)
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

Mesaj 24 Iun 2009, 21:22
Sory_Calibra Membru ClubCalibra

Mesaje: 1
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Salut aceiasi problema o am si eu !! Duminica am mers cu masina am ajuns unde trebuia am oprito cand am vrut sa plec spre casa...O Pornesc! Si imi apar ce`i doi martori in bord raman asa..zic e de la cureaua de la alternator ma uit nu este de acolo ! ma sui in ea fiind undeva aproape de casa ! in drum spre casa la o frana brusca Martori se sting nu sau m-ai aprins pana luni dupa masa si tot asa mii se sting se aprind depinde de starea lor daca iau o groapa si ei sunt stinsi se aprind si invers ! Cei care au idee ce ar putea fiii! Mentionez ca alternatorul incarca ,am verificat si siguranta din panou !!!
A mai patit cineva asa ceva sau macar are ideee ! La orice Groapa/Frana Brusca Martori se aprind/se sting depinde de cum sunt in momentul aceela !!


Help Mee!!

Mesaj 03 Iul 2009, 22:21
silver bullett Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 206
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Cred ca undeva ai un cab cablu electric intrerupt sau nu sta bine ,uita-te la alternator vezi cablul electric al lui are papuc in capat verifica daca sta bine acolo.iar referitor la al 2-lea martor daca simbolul este motorasul cu un fel de sageata pe culoare galbena este problema la motor(debitmetru,lambada,motoras relanti(yac),injectie) cam asta cred eu.Succes.

Mesaj 13 Apr 2011, 20:42
dtdan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Salut!

Sunt incepator sunt la prima calibra si am niste martori in bord aprinsi care nu sunt mereu asa
masina merge foarte bine este un motor 2.0 x2oxev cutie automata , dar ma sperie martorul care pare a fi motorul am atasat si 2 poze , cel de la care am cumparato a spus ca nu este nimic grav si mi-a aratat cum sa le sting si anume \\ pornesc motorul pe liber ''N'' turez la 3000 si opresc contactul apoi al pun rapid la loc pe pornit \\ cateodata dispare cateodata nu.... iar ceasul care indica uleiul sta la 2 iar cand turez acul se duce spre 5 de parca ar fi turometru dupa cum accelerez se misca nu ramane in loc.

Vreau sa specific ca sunt in alta tara si nu am prieteni priceputi , sincer imi este frica sa nu aibe ceva la motor si sa raman pe autostrada ..... Masina are destui km.
Astept parerile voastre sa ma lumineze :)

Va multumesc!
Imagine

Imagine
Imagine

Mesaj 17 Apr 2011, 09:38
silver bullett Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 206
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
cand stai la relanty si ai motorul cald ti-se aprinde si martorul de ulei, iar cand o turezi se stinge?

Mesaj 26 Apr 2011, 17:35
dtdan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
cel de la ulei nu se stinge niciodata,
ma-m uitat mai des la ulei este peste maxim zilele astea fac rost de o rampa si fac schimbul
martorul care indica motorul nu s-a mai aprins de 1 saptamana :) nu stiu... sa ma bucur sau nu ? :)
Imagine

Mesaj 02 Mai 2011, 19:41
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1881
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

dtdan scrie:
cel de la ulei nu se stinge niciodata,
ma-m uitat mai des la ulei este peste maxim zilele astea fac rost de o rampa si fac schimbul
martorul care indica motorul nu s-a mai aprins de 1 saptamana :) nu stiu... sa ma bucur sau nu ? :)



In primul rand este absolut normal ca in relanti sa iti indice o presiune de ulei mai scazuta decat un turatie. Insa, nu este normal sa ai presiunea de 2 Bar(3-3,5 este ok). Este prea mica, existand 2 situatii (sau mai multe):1- uleiul este invechit / prea subtire; 2- pompa ta de ulei e obosita si trebuie inlocuita; 3 - sorbul de la pompa de ulei este infundat .
Martorul de nivel de ulei poate ramane aprins daca este defect senzorul de nivel sau daca ai mai putin ulei in baie, dar cum tu zici ca ai peste nivel... Verifica si cablajul de la acest senzor, este posibil sa fie rupt/intrerupt pe undeva.
Cat despre martorul Check engine, fa un test cu agrafa si vezi ce eroare iti da. Oricum ce trebuie facut urgent este sa inlocuiesti uleiul ala cat mai repede(ideal ar fi sa nu mai circuli cu ea asa) cu un ulei 10W40. Daca sa cu ala mai sta aprins becul rosu de presiune al uleiului, trebuie desfacut motorul(baia de ulei), posibil s-a dus pompa de ulei. Bafta, sper sa iti fi fost de ajutor intr-un fel! :ymcowboy:
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 06 Mai 2011, 22:57
dtdan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Multumesc de sfat!

am scos din ulei acum este la limita aproape max , se stinge becul de la ulei dar are momente cand se aprinde in mers iar cel cu motorul la fel are toane iar cateodata se incalzeste prea repede motorul dupa vreo 20km mersi pe autostrada temperatura este deja la 100 si porneste ventilatorul de la radiator , testul cu agrafa nu stiu sa-l fac :) acum am sa caut ce si cum, cred ca ai trebuie o revizie generala.....

Multumesc inca o data!
Imagine

Mesaj 14 Mai 2011, 22:09
dtdan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Salut !
Am facut testul cu agrafa care a iesit asa : 12 12 12 92 92 92 si se repeta, 92 camshaft sensor l-am schimbat (nou) nu mai apare martorul cu check engine deloc, in mod normal aparea cand se incalzea motorul si nu tot timpul .
Acum singurul martor care ramane in permaneta aprins este in stanga si arata ca cel de la ulei doar ca este portocaliu ( vezi poza) , tin sa precizez ca am schimbat si uleiul si filtrul pe joja am ulei aproape de maxim verificat cu motorul oprit dupa 24 de ore si in plan drept .
Multumesc!
Imagine
Imagine

Mesaj 30 Mai 2011, 17:29
ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 780
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Verifica senzorul atunci poate e ciupit sau nu mai merge(cel de la nivel ulei)bafta
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

Mesaj 30 Mai 2011, 17:40
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1881
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Este posibil sa nu faca contact bine mufa pe senzorul de nivel ulei si sa indice aiurea cand mergi sau dai printr-o groapa. Eu sunt patit! :ymcowboy:
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 06 Iun 2011, 17:21
dtdan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 77
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BucureÅŸti
Cu martorii din bord am rezolvat ! nu am nici unul apris (momentan :D)

Pentru cei care asi mai pun semne de intrebare referitor la martorii din bord care raman aprinsi , am facut un grafic (personalizat) macar asa au o idee de unde sa inceapa , sper sa fie de folos intr-un fel.

Multumesc celor care mi-au raspuns in acest topic!
Imagine
Imagine

Următorul

Înapoi la AM O PROBLEMA

cron