Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20XE Imi indica ceasul de temperatura apa cu 10 grade in minus

Imi indica ceasul de temperatura apa cu 10 grade in minus

C20XE 2.0 16V SFI 150CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


serban Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 71
Localitate: cluj-napoca,sibiu
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP

salutare,cred ca numai mie mi se poate intampla.deci nu imi statea temperatura lichidului de racire la 90 de grade cat e normal ca masina sa mearga in parametrii normali ci imi statea la 80 de grade,si mam apucat si am schimbat te termostatul(de 92/107 deci incepe sa deschida la 92 de grade si la 107 de grade e deschis complet) si degeaba temperatura e tot la 80 de grade (80 de grade se afla la mijlocul dintre limita inferioara a ceasului indicator si 90 de grade deci linutza alba) si am zis ca poate senzorul de temperatura nu transmite bine la bord(deci ma refer la senzorul de temperatura cu un singur pin fir nu la cel cu 2 pini,oricum si ala cu 2 pini l-am schimbat care transmite informatii la calculator)si l-a, schimbat si tot la 80 de grade sta.
bun,am dat jos furtunul de la carcasa termostatului si am pornit masina(motor rece)si am accelerato pana a ajuns apa la 80 de grade la ceas indicator si atunci a inceput sa deschida termostatul cand normal termostatul deschide la 92 de grade(treaba asta am facuto inainte sa schimb termostatul),am pus furtunul inapoi si i-am dat turatie(maxim turatie sa se incalzeasca pe loc) si am ajuns la ceas la 90 de grade si atunci o inceput ventilatorul sa se invarta(termocupla actioneaza ventilatorul la 105 grade din cate stiu si mie mio plecat la 90 de grade dupa ceas)deci inca o dovada ca nu imi indica bine ca imi indica cu 10 grade in minus.Va intreb si va rog sa imi spuneti daca a mai patit cineva asa ceva?se poate schimba numai ceasul de apa sau trebe tot tabloul?probabil sa decalat!astept raspunsurile voastre cu nerabdare!respect!

Flexatu Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 386
Localitate: Oradea West
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: Oradea

asa am patit si eu de cand a dat frigu...imi porneste cupla la 50-60 grade...si cica ar fi de la senzorul de temperatura/...
Imagine

serban Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 71
Localitate: cluj-napoca,sibiu
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP

sal ''flexatule''!deci stai sa ne intelegem mie imi indica cu 10 grade in minus la mine trebuie calibrat ceasul care indica temperatura,am aflat ca se poate calibra cu degetul,trebuie dat jos ceasul si aflata temperatura apei la motor prin tester(sau folosesc varianta cu furtunul jos de la termostat si cand deschide termostatul pun acul la 90 de grade).bun asta e la mine .
acuma la tine,daca iti porneste ventilatorul la 50 60 de grade (ceea ce mie greu sa cred ptr ca ceasul indicator porneste de la 70 de grade),ventilatorul e actionata de termocupla cand termocupla aflata in radiator masoara temperatura lichidului de racire la 105 grade(daca nu ma insel si nu cred ca ma insel ca autodata asa zice)atunci ea porneste ventilatorul pana ajunge la o temperatura la care il opreste.daca tie iti porneste ventilatorul de cand pornesti masina inseamna ca e stricata termocupla,uitate un pic la si la fire de la termocupla la ventilator. nare treaba cu niciun senzor de temperatura,pe masina ai 2 senzori de temperaura lichidului de racire :amandoi sunt situati sub carcasa termostatului,unul indica temperatura apei la bord(cel cu un singur pin,fir) si celalalt trasmite informatia la calculatorul masinii)cel cu 2 pini).
concluzie:nu-i deloc in regula ca la temperatuile astea de -24 cat o fost azi dim in sibiu sa iti mearga ventilatorul(doara nai dacie?),o sa iti creasca consumul mult!da si tu detalii mai multe si o rezolvam,ptr calibre totul!

Burner07 Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 9
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Buzău
La mine e aceeasi poveste, iarna imi sta apa la ~80 grade (am ceasurile albe, gradatiile sunt putin diferite) cu aeroterma pornita (treapta 2) in conditii de mers normal, stat pe loc imi indica fix 90 dupa un timp la aprox. -10 grade cu aeroterma oprita. Vara imi sta la 95 grade in oras, ventilatorul porneste cam pe acolo.
Cred ca flexatu se referea la faptul ca acul pleaca de la 0 de abia dupa ce motorul atinge 50 gr. la fel imi face si mie, urca foarte greu. Eu am in consola si ceasurile alea cu volti si presiune ulei, iar dupa asta ma ghidez sa vad cat de incins e motorul, dupa cum scade presiunea.

ALEXANDRU Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 61
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: IaÅŸi
si la mine tot asa indica cred ca toate sunt asa


Înapoi la C20XE

cron