Prima pagină SUBIECTE TEHNICE AM O PROBLEMA Imi arata F la comp de bord

Imi arata F la comp de bord

Ai o problema cu Calibra ta si nu stii cum sa o rezolvi? Zi-ne despre ea

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 27 Ian 2008, 22:01
cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
De curand mi-a aparut o eroare la comp de bord.Treaba e ca am facut testul cu agrafa si mi-a aratat eroarea 12 si 31.Cand dau sa vad la comp. temperatura de afara, imi arata F in locul ei...ce nu am facut bine?

Imagine

Imagine
Imagine
XPI NEXT LEVEL

Mesaj 27 Ian 2008, 23:25
S@m0v@ru1_Pr@fu1t Avatar utilizator
Administrator Club Calibra Romania
Administrator Club Calibra Romania

Mesaje: 1111
Localitate: Bucuresti
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BucureÅŸti

Pentru codurile de eroare, 12 si 31 nu inseamna nimic rau:

12 - inceperea citirii erorilor
31 - indica (pe romaneste) ca ai motorul oprit

Din cate stiu eu F-ul ala apare cand ai o eroare, eroarea e posibil sa fie chiar de la senzorul de temperatura, care se poate sa se fi bulit sau cablul catre el sa fie intrerupt. Sa ma corecteze careva daca zic prostii.

Uite aici toate codurile de eroare pentru Calibra: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm
Calibra Turbo, C20LET, 1993

Mesaj 27 Ian 2008, 23:51
cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
stiu ca nu e nici o problema daca imi arata codurile astea...dar de ce imi arata F-ul si nu imi arata si altceva pe langa astea?
senzorul de temperatura pe unde il gasesc?
multam fain!
Imagine
XPI NEXT LEVEL

Mesaj 28 Ian 2008, 07:35
sergyu Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 250
Localitate: Tg Mures
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Daca ai montat B.C. tu, ii cel mai probabil sa nu ai senzorul , daca il avea si ti-o indicat si acuma nu mai indica so busit senzorul sau firul , din cite stiu eu senzorul se afla pe bara din fata. :)
Prima dragoste nu se uita ,Black Calibra 115 cp.

Mesaj 28 Ian 2008, 15:03
alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
salut claudiu.
intr-adevar asa este cum zice sergyu.
toate calibrele fabricate pana in 1993 inclusiv, nu au fost dotate standard si cu senzorul de temperatura exterioara, decat daca au avut ca optiune din fabrica computerul de bord. cele fabricate dupa 1993 au avut in locul ceasului analog un ceas cu afisare digitala si afisaj pentru temperatura => au si senzorul indiferent de echipare.
deci la tine pot fi doua probleme, fie fostul proprietar a montat in locul ceasului analog computerul de bord (daca masina e fabricata inainte de 1993), fie s-a defectat senzorul sau s-a intrerupt cablul daca masina ta l-a avut din fabrica.
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

Mesaj 28 Ian 2008, 17:26
cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Senzorul trebuie sa il am, pentru ca pana acum imi indica..nu corect, ca la 2 grade cat erau afara, el imi arata 58 sau mai mult...cred ca pana la urma o sa dau spoilerul jos, ca si asa nu prea imi palce cum sta si curat si senzorul(sper sa fie cel care cred eu :grin: ).
Multam mult pt raspunsuri..va zic daca rezolv ceva :hello:
Imagine
XPI NEXT LEVEL

Mesaj 30 Ian 2008, 21:38
robertpieptan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 125
Localitate: Bucuresti
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

:scratch: nope..f-ul vine de la eroare (parca fahre in germana). Shi mie mi se intampla sa il arate dar pentru perioade foarte scurte, datorita unor fire care nu mai stau bine in mufa galbena din spatele display-ului.
Imagine

Mesaj 30 Ian 2008, 22:08
robertpieptan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 125
Localitate: Bucuresti
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

f-ul ii apare jos la ceas (inainte de ora) chiar daca se uita la consumul instantaneu sau altceva.
+ ca nu ar indica in nici un caz temp. corecta: C=(F-32)/1,8
Imagine

Mesaj 30 Ian 2008, 22:20
robertpieptan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 125
Localitate: Bucuresti
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

:banghead: de ce?


Fahrenheit to Celsius Converter


--------------------------------------------------------------------------------
Enter a number in either field, then click outside the text box.
F: 33.8
C: 1

:blackeye:
Imagine

Mesaj 31 Ian 2008, 11:26
cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
e de la senzor pt ca ieri a mi-a disparut eroarea si imi arata iar temperatura...dar nu a tinut prea mult si iar a aparut F-ul :grin: ...deci cred ca e vre-un fir care nu face contact calumea.
Imagine
XPI NEXT LEVEL

Mesaj 31 Ian 2008, 11:52
robertpieptan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 125
Localitate: Bucuresti
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

GODLESS scrie:
Pai arata F pt ca CB-ul tau nu calculeaza gradele in C (celsius) ci in Fahrenheit ( F ). Si 0 grade C (celsius) = 32 grade F (fahrenheit) deci nu trebuie sa faci nimic pt ca functioneaza OK !!!


GODLESS scrie:
si eu vorbeam de F incercuit si daca sti si putina italiana vezi si ce zice despre el ...
Imagine


Pai ce zice mai "fara" nici un "dumnezeu"? ca ii calculeaza temperatura in F sau ca are eroare? Daca ii arata 52 de grade cand erau 2 grade afara clar ca are o eroare! Nu ii mai zi ca ii functzioneaza calc. ok fiindca daca calculezi dupa formula pe care tzi-am scris-o anterior (shi nu cum ai incercat sa ma corectezi ca
vezi ca e cu + nu cu minus ... C=(F+32)
:thumbsup: o sa vezi ca nu ii indica corect; de fapt nici dupa formula ta nu ii indica corect!

ps: eu cred ca shi tu ai senzorul de temperatura bushit daca zici ca itzi calculeaza in fahrenheit deoarece in sistemul internatzional unitatea de masura a temperaturii este gradul celsius; nu cred ca exista ingineri care sa proiecteze o mashina care sa arate temp in grade F, viteza in "picioare" sau "coti", turatia in jumatati de rotatii / minut, greutatea mashinii in "pounds" shi asha mai departe.

sper ca am terminat discutzia! :wave: :hello:
Imagine

Mesaj 31 Ian 2008, 12:51
cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
deci:
calculatorul imi arata in grade C. scrie asta in dreapta sus la calc. dar imi arata aiurea si nu temperatura care era afara.
dupa un timp mi-a apartu F-ul de la eroare.am facut testu cu agrafa sa vad despre ce e vorba dar nu mi-a aratat nimic.
de asta am si postat.de ce imi arata F-ul daca nu imi arata nici un cod de eroare?
S@m0v@ru1_Pr@fu1t si alex mi-a spus ca "fie s-a defectat senzorul sau s-a intrerupt cablul"
dupa ce ieri am mers cu ea, am vazut ca mi-a disparut F-ul de la eroare si imi arata iarasi temperatura(damboulea cum era normal si arata si inainte 40-60 grade C)...dar nu a tinut prea mult si iar mi-a aparut F-ul...
toate astea bauiesc ca sunt de la senzor sau fire si mersul prin gropi...cand imi arata temp...mai iau cateva gropi...imi arata eroare..
o sa dau zilele astea jos spoileru...curat senzorul...vad daca firele nu sunt intrerupte si spun daca rezolv, ce era de vina si ce am facut. :good:
Imagine
XPI NEXT LEVEL

Mesaj 31 Ian 2008, 14:05
robertpieptan Avatar utilizator
Membru Activ Club Calibra
Membru Activ Club Calibra

Mesaje: 125
Localitate: Bucuresti
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

GODLESS scrie:
Mai baiete , acum ma pui sa-ti pozez toata carte ... vad ca esti tare la cap fara sa ai nici o dovada ...
1. 58 F = 14 C dar din cauza ca senzorul poate fi perturbat de caldura motorului poate arata grade in + (scrie la carte )
2.Crezi ca masinile astea s-au vandut numai in europa sa nu fie nevoie si de temperatura in F (mai sunt si americani ,englezi,australieni idoti care nu au auzit de C in viata lor ...) ? La fel sunt si calibre cu bordul in m(mile)/h si nu in km/h ! de ce oare ? pt ca viteza in sistemul international este in km/h ... daca vrei sa vinzi ceva unui om ii vinzi masina asa cum e invatat el sa o foloseasca , cu m/h si cu volanul pe dreapta (anglia si australia ).
3. Nu stiu de unde ai scos tu formula dar intra aici si calculezi direct fara nici o formula ... http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
4. Fi mai constructiv in discutii ca oamenii au nevoie de ajutor aici si sa nu-i punem sa-si demonteze masinile pentru ca asa credem noi ca e bine !( am fost cu senzorul la verificat si nu are nici o eroare , pur si simpu calculeaza in F )


1: te-ai deshteptat! parca mai vii de acasa acuma.. 58F=14C corect c=(f-32)/1.8
c=26/1.8
c=14,4
Poate recunoshti ca formula scrisa de tine este anapoda.
Este posibil sa arate mai mare temperatura datorita caldurii degajate de motor, dar la 2 grade, shtiind ca senzorul este sub spoiler shi are ventilatzie destula, nu prea cred ca o sa itzi arate 14 grade.
2: am spus "cred" nu am zis ca este ceva sigur; dar tot tu ai spus ca tzie itzi calculeaza in fahreheit dar nu scrie la temperatura nici un F. Dupa cum vezi in poza, la temp. masurata in celsius apare un C imediat dupa temperatura ;)
3: formula o vezi la punctul 1, daca vrei itzi explic mai multa fizica dar pe privat ;)
4: probabil ai reushit sa citeshti postul lui claudiu.

:blush:
Imagine

Mesaj 31 Ian 2008, 20:00
TzuTzu77 Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 383
Localitate: Brasov/Buzau
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Azi mi s-a intamplat ceva f ciudat. De cand am masina avea F-ul acela si nu-mi afisa temperatura, nici nu m-am stresat de asta pt ca stiam ca a fost lovita in fata si m-am gandit ca nu mai are senzorul sau ceva de genu. Azi am fost si am spalat-o, si surpriza! Aflu ca sunt -33 de grade (celsius). Cat am mai stat in parcare s-o curat am mai verificat, si dupa o ora inca mergea, arta -16. A mai mers cateva ore si acum iar F :shock: Nu e mare problema asta, dar totusi, de ce mi-a aparut temp? Presupunand ca inca maie senzorul si e doar un fir intrerupt, sa fi facut contact prin apa? De ce imi arata temperatura aiurea nici nu mai intreb, dar ma gandeam, oare nu are vreo legatura cu calculatorul masinii? In sensul ca atunci cand e frig sa dea mai muta benzina la pornire, etc, nu ma pricep, zic si eu?
EX Calibra '93 C20NE
NOW Astra Coupe '01 Z20LET

Mesaj 04 Feb 2008, 20:08
AWD Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 306
Localitate: Bucuresti
Scuze ca nu am vazut discutia mai de mult.

A fault code will be stored if an F is displayed. These can be read out from the fuel computer.

Short pins A and D on the diag plug.
Switch on the ignition.
First 12 is flashed 3 times in the top display. Then if a fault code is stored it will be flashed 3 times. Otherwise - - - is flashed 3 times.
To clear the fault codes press the raised button.

167 Tank sensor voltage low, short circuit
168 Tank sensor voltage high, open circuit
169 Outside air temp sensor short circuit
171 Outside air temp sensor open circuit
173 Fault with fuel signal from ecu

Cu A si B faci diagnoza de ECU nu de comp de bord.
Bafta.
Oltcit Axel 12TRS
Calibra Turbo 4x4
A4 2.0T quattro.

Următorul

Înapoi la AM O PROBLEMA

cron