Prima pagină SUBIECTE TEHNICE TUTORIALE / DYI / CUM SA?... Cum sa imi inmatriculez Calibra (la prima inmatriculare RO)

Cum sa imi inmatriculez Calibra (la prima inmatriculare RO)

Cum rezolvam diverse probleme.. Reportaje cu poze si descriere amanuntita

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
- inainte sa cumparati masina se merge la RAR cu seria de sasiu, se completeaza "Cererea de consultanta privind norma de poluare" (costa 30 RON, se plateste la RAR). Aceasta cerere va este NECESARA doarece au fost cazuri in care omul si-a cumparat masina, in talon scria EURO2, dar cei de la RAR au omologat-o NON-EURO. (diferenta enorma la taxa de inmatriculare-mediu). raspunsul se primeste a 2-a zi.

- daca ati primit raspuns favorabil privind norma de poluare, se face programare la RAR (online). pe mine m-au programat peste 2 luni si 2 saptamani.

- se merge la politie cu talonul masinii, se iau numere rosii (au valabilitate 1 luna si se pot lua de maxim 3 ori) 100 RON/luna (cu tot cu asigurare)

- in ziua programarii la RAR, mergeti cu 5 minute inainte de ora la care ati fost programat (nu cu 4 ore inainte, cum e obisnuit romanul), obligatoriu cu actele masinii. nu e necesar sa mearga proprietarul. dupa/daca ce masina a trecut probele de ITP, se plateste o taxa de 284 RON (taxa ITP + certificat autenticitate). actele sunt eliberate a 2-a zi. aici se incheie povestea cu RAR-ul.

- se merge la trezorerie pentru calcularea taxei de mediu cu urmatoarele acte: copie dupa buletin, copie dupa taloanele masinii (in germana), talonul mare al masinii tradus in romana (ca imbecilii de acolo sa poata citi anul fabricarii - se pare ca cifrele difera de la o limba la alta, pentru ei), se completeaza o cerere. se depune dosarul, iar rezultatul (suma ce trebuie sa o achitati) il primiti abia peste 2 zile.
- peste 2 zile se merge si se achita taxa de mediu.

- se achita la CEC taxa de talon - 30 RON

- mergeti la FISC (Directia taxe si impozite) cu urmatoarele acte: buletin, copie buletin,copii dupa taloane (si dupa cel romanesc eliberat de RAR) contract de vanzare-cumparare (daca masina e luata de la persoana fizica) sau factura (daca masina e luata de la persoana juridica). acest act trebuie si tradus! (30 RON). se plateste la acelasi ghiseu taxa de inmatriculare (ALTA) de 52 RON. puteti plati si impozitul pe maisna (nu e obligatoriu)

- mergeti la o firma de asigurari pentru a face asigurarea obligatorie (BCR sunt cei mai ieftini, dar si cei mai prosti). asigurarea se poate incheia pe minim 6 luni. (preturi de la 200-250 RON pentru 6 luni)

-faceti copii dupa toate chitantele, si dupa asigurare

-mergeti la politie cu toate actele de mai sus, cu buletinul si cu placutele de inmatriculare ale masinii (indiferent ca sunt numere permanente din alta tara, sau sunt provizorii, sau numere de export (zoll). se plateste taxa de numere. nepreferentiale 45 RON, preferentiale 80 RON. numerele nepreferentiale se elibereaza in 2 ore de la depunerea actelor, cele preferentiale in 24 ore de la depunerea actelor.

Cam atat....in doar 3 luni se inmatriculeaza o masina in tara asta fara viitor, mizerabila, de tot cac@|# (fara spaga nicaieri)
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
daca neamtul de unde a luat respectivul masina este privat (persoana fizica) nu e nevoie de nici o stampila
daca masina a fost cumpara de la autohaus sau handler atunci e nevoie de stampila (pe factura)
nu inteleg cu ti-au dat "la cerere" euro 2
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

S@m0v@ru1_Pr@fu1t Avatar utilizator
Administrator Club Calibra Romania
Administrator Club Calibra Romania

Mesaje: 1111
Localitate: Bucuresti
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BucureÅŸti

foarte tare, alex!!!... se face sticky si poate punem si pe www.clubcalibra.ro
Calibra Turbo, C20LET, 1993

sergyu Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 250
Localitate: Tg Mures
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Maine am sa depun cerere la Rar sa vad si eu ce Euro imi scoate la Calibra mea(c20ne din `92), ca in talonul francez nu scrie nimic.Si daca iese Euro 2 , printro minune, probabil spaga daca am la cine sa dau, am sa incep si eu demersurile de inmatriculare .
Prima dragoste nu se uita ,Black Calibra 115 cp.

alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
sergyu scrie:
Maine am sa depun cerere la Rar sa vad si eu ce Euro imi scoate la Calibra mea(c20ne din `92), ca in talonul francez nu scrie nimic.Si daca iese Euro 2 , printro minune, probabil spaga daca am la cine sa dau, am sa incep si eu demersurile de inmatriculare .

spaga nu ai cui sa dai pe tema normei de poluare. imbecilii iau seria de sasiu, nici nu citesc ce scrie in talon, trimit seria la bucuresti prin fax/mail. doar cei de la bucuresti au baza de date, si de acolo se primeste raspuns. totul este "computerizat" deci nu ai cui sa dai shpaga sa iasa euro2.
am citit un caz cu 2 baieti ce aveau 2 vectre c20ne din 1990. ambele erau in talonul german trecute G-KAT (echivalent euro1) unuia i-a dat euro2, altuia non euro. tine cont: acelasi an de fabricatie, acelasi motor, alta norma de poluare.
mergi cu cererea si vezi ce iese. daca iese non-euro, in afara de faptul ca nu cred ca ti-ar conveni taxa (80 de milioane), am inteles ca exista un proiect de lege care se pare ca e agreeat de foarte multa lume, cum ca masinilor NON-EURO li se va retrage dreptul la circulatie
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

sergyu Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 250
Localitate: Tg Mures
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

Astept raspunsul , daca este non-euro ramin cu numere de franta , platesc dincolo tot ce trebuie, ca nu am de gind sa dau 2.000 de euro pe o taxa . Cu Rar am probleme din cauza unui Peugeot din 2002 adus tot din Franta(pentru sotie :grin: ) in acte scrie L4, la rep.Peugeot Franta am primit hartii ca masina este Euro 4 dar la rar o recunoaste doar euro 3.Am trimis raspunsul de la rar tradus in Franta la rep. cei de acolo au trimis raspuns ca ii imposibil ca masina sa fie euro 3, si am primit raspuns ca masina ii euro 4 echivalent L4 la ei. L4 la noi ii Euro 3, L5- euro 4, dar francezi nu au L6 pentru euro 5 la noi, noile masini .Deci in concluzie am sa platesc taxa de aproape 1000 euro in loc de 300.Nu stiu ce baza de date au dar ii tare ciudata.
P.S. Cu hartiile de la rep.Peugeot Franta "pot sa ma sterg undeva" raspunsul reprezentatului RAR.
Prima dragoste nu se uita ,Black Calibra 115 cp.

alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
@dabotta: asa este, am facut confuzie. prima data am bagat masina in hala de la rar, apoi am platit taxa de 284 ron, apoi m-am reintors la masina, timp in care ei faceau deja verificarile lor (inutile).

pe de alta parte "daca ai pe cineva se rezolva"...nu ai idee de cate ori aud fraza asta pe zi!! asta e moda la romani! eu am facut tutorial cum se inmatriculeaza o masina legal, fara spaga, si cum se procedeaza LEGAL ca sa aflii ce norma de poluare.
cu totii avem pe cineva, care stie pe cineva, care are un prieten, care are un dusman, care are un var, care stie pe altcineva, care te "rezolva"
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

cla Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 337
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
off: daca tata lumea cunoaste pe cineva la rar..numai eu nu..nu ma ajutati sa omologhez un v6 in locu ne-ului meu?
vb serios...astept prv cu vro magarie...idee sau altceva :hello:
Imagine
XPI NEXT LEVEL

alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
cla scrie:
off: daca tata lumea cunoaste pe cineva la rar..numai eu nu..nu ma ajutati sa omologhez un v6 in locu ne-ului meu?
vb serios...astept prv cu vro magarie...idee sau altceva :hello:

cred ca omologarea e ultima problema si cea mai mica
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

sergyu Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 250
Localitate: Tg Mures
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP

:clapping: Azi am primit raspunsul oficial al RAR , Calibra mea C20NE din 08.09.1992 este Euro 2, pot sa ma apuc de acte :yahoo: :yahoo: :yahoo: .
Prima dragoste nu se uita ,Black Calibra 115 cp.

ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 781
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
mare_hotz ai PM ;)
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 781
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Pai daca'i faci Recarosare nu trebuie sa mai platesti nici o taxa decta taxa la R.A.R si cat te mai ajunge dosarul ;)
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
as avea si eu doua intrebari :
1)daca de exemplu la rar ai probleme la sistemu de franare nu iese bine acolo pe taster ce se intampla?iti da revenire?cati bani mai platesti si in cat timp te programeaza la revenire?

2)dupa ce termini partea cu rar-ul si iti dau aia certificatul trebuie neaparat sa te duci sa platesti taxa la finante?nu poti sa stai cu masina in fata blocului si sa mai amani (in eventuala posibilitate ca labagiu ala al carui nume nu v-a fi mentionat aici scoate taxa).daca da,este un termen limita?
C25XE V6

alex Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 501
Localitate: Brasov
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BraÅŸov
1) daca sistemul de franare are probleme, bineinteles ca iti da cu revenire. (bineinteles se poate rezolva cu o atentie). Taxa de revenire este 25 RON, te poti intoarce in termen de 30 de zile, in orice zi/ora vrei tu, dupa ce ai remediat defectiunea, fara alta programare. daca nu mergi in 30 de zile, va trebui sa achiti din nou contravaloarea taxei de ITP (280 RON)
2)nu te obliga nimeni sa faci nimic. dupa ce faci RAR-ul, poti sta cu masina linistit mult si bine pana te hotarasti sa achiti taxa si sa faci restul actelor
Calibra Turbo 4x4 1993
ex Calibra C20XE 1992
ex Calibra C20NE 1990

calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
multumesc pentru sfat.in cazul asta ma apuc de rar si astept sa vad ce se mai intampla
C25XE V6

Următorul

Înapoi la TUTORIALE / DYI / CUM SA?...