Prima pagină SUBIECTE TEHNICE X20XEV Calibra x20xev AT

Calibra x20xev AT

X20XEV 2.0 16V Ecotec 136CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 31 Dec 2011, 15:51
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Salutare tuturor colegilor si La Multi Ani, cu fericire si bucurii!
De cateva zile sunt posesorul unei calibre din `96, x20xev cu 133mii km reali si cutie automata. Nu am avut niciodata legatura cu asa motorizare si nici cu cutie de viteze automata. Va rog sa-mi spuneti si mie cum ar trebui ingrijit acest motor, aceasta cutie. Care sunt punctele slabe la el, ce pica repede(senzori, piese, etc). Care sunt costurile intretinerii la aceasta motorizare(distributie, rulmenti, placute de frana s.a.m.d)?

Mesaj 05 Ian 2012, 23:43
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Ce pot sa zic? Sa o stapanesti sanatos si fara probleme din partea ei. Avand acest motor pe a mea, ma declar foarte multumit. In decursul a aproape 40.000km in 3.5 ani, am inlocuit senzorul de turatie de la axele cu came(dupa doar cateva mii de km - original Siemens si acum fara probleme), bujiile, garnitura de chiulasa, garnitura de la admisie/evacuare(erau coapte) si tot ce tine de suspensie (bucsi, arcuri, bielete, capete de bara etc). La partea asta seamana cu orice alta Calibra non 4x4, asa ca problemele sunt aceleasi. Mai multe poti urmari la prezentarea mea. Unele piese s-au schimbat pentru ca trebuie, altele (in opinia unora) mai mergeau, dar nu le suportam in halul ala.
Cat despre cutia automata, nu stiu prea multe, doar ca NU trebuie inlocuit uleiul din ea, decat in momentul cand apar probleme in schimbatul treptelor. Asadar nu te pune sa il schimbi tu mai din timp ca e mai bine. Ala din ea este cel mai bun ulei ce poate fi pus in cutia aia.
In alta oridine de idei, alte belele nu am observat si in opinia mea functioneaza mult mai bine decat XE-ul (merge mai rotund, aprindere pe bobina, regulatorul de relanti este la indemana si lipsit de clasicele "figuri" etc), desi este mai slab ca putere.
Fa si un test de compresie sa vezi cum stai. Bujii merg de minune NGK cu un electrod (nepretentios). Placute si discuri frana sunt cele clasice pe Calibra. Pivotii nu i-am inlocuit pana acum, caseta de directie nici atat desi are suspensie sport inca din 2000.
LA capitolul costuri, mi se pare acceptabil pe partea de after-market. Daca ai de gand sa pui originale, te cam ustura buzunarul (valabil la orice piesa Calibra).
Ca minus, nu prea gasesti la dezmembrat daca ai nevoie de vreun furtun sau cine stie ce plastic/suport la motor.
Daca a fost intretinuta, este un exemplar foarte bun de pastrat.
Sper sa te ajute ce am scris, daca nu, revin.
Bafta! :ymcowboy:
Last edited by VEMANIS on 07 Ian 2012, 19:19, edited 1 time in total.
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 07 Ian 2012, 17:27
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Chiar am citit cu atentie ceea ce ai scris. Iti multumesc de sinceritate si de raspunsuri. La o verificare mai profunda, am vazut ca flansele de la telescoape sunt duse (inclusiv rulment), care urmeaza sa le schimb; la capitolul jocuri, batai, trancaneli, nu se aude absolut nimic, nu joaca nimic nimic pe ea. Am desfacut la bord, de curiozitate sa ma uit si eu pe acolo(eram curios daca s-a umblat) si am vazut pasta pe surubelele de la consola de aer si ceasuri, de unde am dedus ca nu s-a umblat la bord; ca tot ai zis de senzorul de la axele cu came, am zis sa-i fac si eu un test agrafa, deoarece uneori cand pornesc imi ramane aprins check engine, iar in urma testului(cu motor oprit) a iesit eroarea 19(RPM signal) si 92(camshaft). Urmeaza sa-l caut pe original la magazin sau pe la dezmembrari tot pe original si sa-l schimb. La capitolul garnituri, nu cred ca am de ce sa umblu;cand am luat masina proprietarul a venit cu ea spalata(se vedea ca a fost intai la spalatorie) si a spalat si motorul. Initial mi-a fost frica ca sa zic asa deoarece motorul arata impecabil, nu avea o picatura de ulei, nu avea o scapare; era super curat. Dupa 1500 km facuti cu ea si bineinteles controlat zilnic nivel ulei, incarcare baterie, nivel ulei cutie,nivel antigel(cu toate ca are senzori pe ea, ochiul nu inseala :) ) a ramas la fel si tot asa, fara o picatura de murdarie pe el, fara nici un gram de ulei curs pe la capac chiuloasa s.a.m.d. Planuri de viitor: flansele+rulment, kit distributie, curele, ulei, filtre si cam atat. Nu-mi mai trebuie tuning, cu spoilere, praguri, evacuari sport...m-am saturat de cate ori am facut spoilerul pe drumurile noastre la cealalta masina; eventual un set de jante pe 16 :D. O sa revin cu poze la masina.
Inca o data, iti multumesc de urari si de raspunsuri.

Mesaj 07 Ian 2012, 19:28
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Cu placere! Si eu am schimbat flansele si rulmentii de la amortizoare de vreo 2 ori, insa ele se duc destul de repede de la suspensia sport. Aici le recomand pe Boge, sau Sachs, ambele sunt destul de apropiate calitativ, de cele originale.
Daca ai probleme cu CMP sensor, se va limita puterea pe la 4000-4500 rpm, Asa a fost la mine.
Garnitura de chiulasa a avut o ciudatenie, adica scurgea unei in exteriorul blocului, in partea dreapta, spre cutie. Cand am inlocuit-o, intre cilindrul 2 si 3 era uzata, deci, mare atentie la primele simptome, cand merge prost motorul...
Am omis, ca s-a inlocui alternatorul, la cel vechi a crapat releul de incarcare si compresorul de AC. Aici mai sunt probleme cu conductele de Al ale instalatiei AC.
Distributia as zice sa o schimbi cat mai urgent, printre primele necesitati.
Bafta! :ymcowboy:
Last edited by VEMANIS on 10 Ian 2012, 23:27, edited 1 time in total.
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 07 Ian 2012, 21:40
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Flansele si rulmentii le am deja cumparate...sunt sachs,asta mi.au recomandat cei de la piese auto. distributia va fi primul lucru care.l voi schimba la masina. m.am uitat la ce ai zis in legatura cu scurgerea. e curat ca lacrima :). O sa tin cont si voi mai verifica. problema e ca masina e de max 2saptamani la mine si o perioada tre sa fiu atent cam la toate.

[ Postat de pe Telefonul Mobil ] Imagine

Mesaj 10 Ian 2012, 20:17
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Am reusit sa schimb flansele masinutei mele si am observat ca mai e o bataie, pe spate. La standul de itp am facut o verificare la telescoape si se pare ca pe stanga spate am un telescop pe duca, care a inceput sa clampane; urmeaza schimbarea telescoapelor pe spate si la sfarsitul saptamanii schimbarea distributie :), dar o intrebare: am vazut ca sunt curele la xev cu mai multi dinti sau mai putini; aveti cumva idee legat de aspectul asta? masina e fara AC. In legatura cu eroarea 92(camshaft), am pornit azi si a ramas check engine aprins si de curiozitate am incercat sa o turez; nu se tureaza mai mult de 4500 nici pe liber si nici in viteza. Am zis ca voi veni cu poze insa nu am reusit si mi-e si rusine ca masina e cam murdara, iar zilele astea nu prea am timp de spalatorie :), dar voi atasa poze cat de rpd pot.

Mesaj 10 Ian 2012, 23:28
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Referitor la curea, nu am vazut pana acum XEV fara AC...
Cat despre eroare, ti-am scris mai sus ce se intampla in cazul asta.
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 11 Ian 2012, 10:21
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Poi da, nu am AC; mai stiu o calibra x20xev, care la fel, nu are AC. la cealalta care am avut-o(c20ne), cand am schimbat distributia mi-au dat tolomacii alta pompa de apa, cu mai putini dinti si nu calca dintii de la curea cu aia de pe pompa si in 800 km m-am trezit cu cureaua barbierita pe interior si bineinteles, sarita de la punct. De asta am zis sa va intreb ca nu-mi doresc sa-mi sara de la punct la motorizarea asta, ca l-am distrus :((


Înapoi la X20XEV