Prima pagină SUBIECTE TEHNICE X20XEV AC pe calibra

AC pe calibra

X20XEV 2.0 16V Ecotec 136CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


Mesaj 24 Mar 2013, 15:00
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Va salut pe toti ! Daca ma ajuta Dumnezeu si rezolv cu masina, ma bate gandul sa-i pun o instalatie de AC pe ea. Vreau sa va intreb pe voi, cei care aveti deja pe masina sau care ati montat AC daca se merita investitia si munca. In ce consta montarea ac, tinand cont ca as putea cumpara de la un coleg de pe forum instalatia completa, cu compresor, radiator, electro-ventilator, furtune, panoul interior cu radiatoare, etc...
Pe timp de vara, face fata? Este problematica?

Mesaj 26 Mar 2013, 12:42
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Eu avand din fabrica, pot spune ca face fata (atunci cand functioneaza - adica maxim o luna dupa ce incarc cu freon). Am mici pierderi si nu le pot depista. Daca gasesti instalatia completa si functionala merge luata, insa ar fi foarte bine daca schimbi si tu TOATE garniturile inainte de montaj. Sunt destul de vechi si sigur o sa iti piarda pe acolo. La fel si compresorul este invechit si mai trebuie schimbat si pe acolo catev ceva. Acum depinde si de pret. Consumul creste simtitor in oras cand merge AC-ul... Bafta!
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 26 Mar 2013, 23:20
S@m0v@ru1_Pr@fu1t Avatar utilizator
Administrator Club Calibra Romania
Administrator Club Calibra Romania

Mesaje: 1111
Localitate: Bucuresti
Motor: C20LET, 16V TURBO, 204 CP
Localitate: BucureÅŸti

Eu nu l-am avut functional niciodata cat am mers zilnic cu masina, dar daca o revitalizez voi repara si aerul. Imi aduc aminte cand am fost la Sighisoara acum cativa ani ca a fost cam dificil fara aer. Sigur, toata lumea se plange ca aerul conditionat este problematic pe Calibra, dar cred ca ar trebui sa gandim precum zice VEMANIS: "functioneaza [...] maxim o luna dupa ce incarc cu freon".
Calibra Turbo, C20LET, 1993

Mesaj 27 Mar 2013, 06:46
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Daca e sa pun aer pe ea, am de gand sa schimb tot ce se poate schimba la instalatie si aici ma refer la rulmenti, simeringuri, garnituri...adica sa fac treaba treaba. Nu stiu cat de greu va fi cu montajul, cu instalatia electrica si cu modificarile tinand cont ca nu are din fabrica AC si de asta ma intreb daca se merita investitia.

Mesaj 27 Mar 2013, 15:22
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

Daca ai de gand sa schimbi tot ce tine pe acolo de cauciuc (garnitur/simeringuri) as zice sa vorbesti mai intai cu userul glontz de pe aici pe forum. Omul asta a inlocuit mai tot ce tine de etansare, inclusiv radiator AC si tot degeaba. Cat despre costuri numai zic, eu unul m-am speriat. Ideea este ca si la mine a fost verificata si ras-verificata si nu se pierde pe nicaieri vizibil. SIngura variant ar mai fi pe la compressor, la etansarile acestuia. Si ma oftic cel mai tare cand vad Vectrele care au asa ceva functional si mai batrane ca a mea...sa numai zic de cazanele de Cielo/Espero din 1996 care arata ca dupa razboi. Dupa cateva calculi te duce lejer peste 1000 lei, daca nu peste 1500. Acum depinde si cu cat iei instalatia de pe masina donatoare. Garniturile sunt destul de scumpe si ai avantaj ca le poti inlocui inainte de a le pune pe masina. Eu iti urez bafta la acest proiect sa zic asa! Ai nevoie! ;)
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 28 Mar 2013, 10:01
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Daca e sa incep proiectul ca sa zic asa, l-as incepe cam cu neincredere, tinand cont de costurile mari la care se ridica toata treaba aceasta...Astept si o parere a voastra, daca se merita sau nu...Daca e sa se ridice la 2000 ron, mai bine fac altceva la masina, un set de jante, un set de anvelope...sau mai multi bani la buget pentru intalnirea anuala :)
Acuma pe bune, s-ar merita investitia?

Mesaj 28 Mar 2013, 13:59
alexaandru15 Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 182
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti
nu cred ca are cum sa te coste 2000 de lei...sa fim seriosi...o instalatie completa mai mult de 600 lei -700 lei nar trebui sa fie....cine cere mai mult o sa stea mult si bine cu ea...cine vrea sa vanda da si cu pret mic...iar la montaj...multa rabdare si timp.... ;)

Mesaj 01 Apr 2013, 13:52
VEMANIS Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1883
Localitate: Slobozia
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: Slobozia

alexaandru15 scrie:
nu cred ca are cum sa te coste 2000 de lei...sa fim seriosi...o instalatie completa mai mult de 600 lei -700 lei nar trebui sa fie....cine cere mai mult o sa stea mult si bine cu ea...cine vrea sa vanda da si cu pret mic...iar la montaj...multa rabdare si timp.... ;)



Asa pare la prima vedere, dar omul parea hotarat pe treaba si nu cred ca punea doar componentele instalatiei de pe alt cazan si gata. De unde sa stie ca functioneaza si pe a lui, fara sa schimbe niste garnituri pe acolo? Daca are si radiatorul fisurat...deja e pa. Voi toti credeti ca daca iei de pe alta masina, se rezolva instant. Tine-ti cont ca toate au deja peste 15 ani deja! Eu am instalatia completa pe masina si tot am bagat de mi s-a acrit si nu am schimbat tot ce trebuie si ce e mai grav este ca nu imi depisteaza nimeni pe unde scapa presiune.
Sunt piciorul care impinge scara...

Mesaj 02 Apr 2013, 08:41
Andrei_kul Avatar utilizator
Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 597
Localitate: Chitila
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

salut , o completare , am luat instalatia de la alexandru 15(compresor ,instalatie electrica ac,aeroterma completa,instalatie electrica masina,panou frontal cu electroventilator,suport pompa servo si compresor) si dsp4tunning(tevi ,radiator ac),le multumesc pe aceasta cale inca o data, am schimbat pe masina instalatia electrica completa , schimbat panoul din fata (montat panou cu electroventilator ac) , schimbat toate garniturile cu unele noi ( traiasca tata),am incarcat cu freon ( 70 lei) si deocamdata merge f frumos , costuri totale pana in 700 lei ( fara garnituri/semeringuri), consum sa zic cu 1-1,2% mai mult .toate bune
~Calibra~
The legend comes Back

Mesaj 03 Apr 2013, 05:37
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Montajul instalatiei de AC l-ai facut tu? Cat te-au ajuns garniturile complete?

Mesaj 03 Apr 2013, 16:11
Andrei_kul Avatar utilizator
Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 597
Localitate: Chitila
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

da montajul eu , garnituri /semeringuri le-a adus tata, nu am dat bani p ele .
~Calibra~
The legend comes Back

Mesaj 03 Apr 2013, 19:38
providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

cat timp ti-a luat montajul? Ma gandesc ca ai si instalatie electrica nu? Asta e greu de facut?

Mesaj 04 Apr 2013, 12:55
Andrei_kul Avatar utilizator
Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 597
Localitate: Chitila
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

cateva zile , am schimbat si instalatia electrica de la stopuri pana la faruri..adica toata .
~Calibra~
The legend comes Back

Mesaj 07 Apr 2013, 16:38
alexaandru15 Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 182
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti
da iam vandut instalatia de ac cu tot cu instalatia completa a masini.... ptr a se putea face un montaj fara "tiganeli" .... chiar ma bucur ca iti merge bine andrei :D


Înapoi la X20XEV