Prima pagină INFORMATII PREZENTARE Calibra V6 2.5L + F28 FWD

Calibra V6 2.5L + F28 FWD

Spune-ne cate ceva despre tine si masina ta

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, sergyu


Mesaj 10 Sep 2013, 21:56
calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
Salut Mircea, ce sunt alea SMD-uri si de unde fac si eu rost de ele?
C25XE V6

Mesaj 10 Sep 2013, 22:09
calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
aaa si am uitat sa te intreb de F-ul ala de pe BC am vazut din poze ca il ai si tu. Am fost cu masina pe munte la Petrosani am ajuns cu ea la 1000m alt pe un drum nu tocmai bun, la un moment dat era panta atat de abrupta ca nu mai tragea benzina din rezervor cu toate ca era jumatate plin, m-au ajutat unii cu niste jeepuri dupa ce s-au inchinat ca am ajuns pe acolo cu suspensii sport :)) am luat niste cataroaie mari si de atunci nu imi mai arata temperaura si a aparut acel "F" pe BC ai idee ce inseamna?
C25XE V6

Mesaj 11 Sep 2013, 09:15
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

Salut! SMD-urile sunt un fel de LED-uri dar mult mai mici si mai puternice. Cauta pe okazii pozitii smd si gasesti. E cam 7-12 lei un bec in functie de cate SMD-uri are.
http://www.okazii.ro/faruri-si-lumini/led-uri/bec-auto-smd-led-pozitie-w5w-t10-28-smd-1206-alb-xenon-6000k-pozitii-plafoniera-numar-bord-semnalizare-a132034098

Eu am 2 F-uri. Unu mic si unu mare
F mare il am la temperatura ca BC-ul e de Anglia si nu stie sa faca conversie din grade Celsius in Fahrenheit si al 2lea mic semnaleaza ca e o eroare probabil de la grade. Sau ca arata in mile totul :))
Ala vechi nu arata eroare ca e ala original. Se poate resofta dar nu am ajuns cu masina la baiatul care se pricepe sa mi-l faca.
Senzorul de temperatura stiu ca e pe la spoilerul fata undeva jos. E posibil sa-l fi gadilat :))
In plus momentan e pe dreapta ca, cred ca mi-a crapat releul de injectie, da in nas tare... nu mai pot sa fac nicio depasire si abia pleaca de pe loc... sper sa nu fie pompa ca asta e mai scumpa :|

In rest toate bune. Ma bucur ca ai rezolvat problemele cu a ta si zburda cu toti cei 170 de cai pe meleagurile nastre :D

Multi km fara probleme!

LE: O sa pun si la interior SMD-uri ca LED-urile au inceput sa paleasca. O sa pun aici rezultatul final.
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 21 Sep 2013, 12:05
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

I-am facut cadou o surioara (frantuzoaica) sa aibe cu cine sa se joace dar frantuzoaica are picioarele cam scurte desi are tot 6 viteze...
1.5DCI 106 cai si 6+1 viteze cu short - shift din fabrica...
Imagine
Imagine
Imagine
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 04 Noi 2013, 03:15
calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
sa o stapanesti fara evenimente mircea. mai buna o frantuzoaica chic decat o nemtoaica badaranca zic eu. de cand detin acest model de masina am avut numai probleme cu ea incepand cu taxa de 50 de milioane pe care am dat-o la stat sa o inmatriculez continuand cu carul de piese care au fost necesare si butoaiele de benzina care le-a mancat. ce sa mai zic nu ma deranjeaza ca vorba aia sunt pasionat.. ce ma deranjeaza este lipsa abilitatii acestei masini sa vireze in timpul franarii. Franezi, tragi de volan nu se intampla nimic ea merge inainte fara nici o jena. Am discuri noi pe fata franez intra abs-ul se duce sanie tragi de volan realizezi ca nu are nici un efect incerci si frana de mana nu tine bineinteles tot ce mai ramane este sa te pregatesti pentru impact. Noroc ca am asigurare la Carpatica... un final trist pentru o masina care mi-a adus numai ghinion, cheltuieli si bataie de cap.
cred ca o sa trec la ceva italian ma gandeam o alfa 166
C25XE V6

Mesaj 06 Noi 2013, 10:14
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

calipower scrie:
sa o stapanesti fara evenimente mircea. mai buna o frantuzoaica chic decat o nemtoaica badaranca zic eu. de cand detin acest model de masina am avut numai probleme cu ea incepand cu taxa de 50 de milioane pe care am dat-o la stat sa o inmatriculez continuand cu carul de piese care au fost necesare si butoaiele de benzina care le-a mancat. ce sa mai zic nu ma deranjeaza ca vorba aia sunt pasionat.. ce ma deranjeaza este lipsa abilitatii acestei masini sa vireze in timpul franarii. Franezi, tragi de volan nu se intampla nimic ea merge inainte fara nici o jena. Am discuri noi pe fata franez intra abs-ul se duce sanie tragi de volan realizezi ca nu are nici un efect incerci si frana de mana nu tine bineinteles tot ce mai ramane este sa te pregatesti pentru impact. Noroc ca am asigurare la Carpatica... un final trist pentru o masina care mi-a adus numai ghinion, cheltuieli si bataie de cap.
cred ca o sa trec la ceva italian ma gandeam o alfa 166


Salutare & Merci!

Si eu sunt dezamagit de franele la Calibra, parca se putea mai mult... mult mai mult.
Problema cu franarea si virarea la franare se explica prin faptul ca e FOARTE grea pe fata si pe spate e usoara. Ma refer la V6. Turo si SFI parca nu sunt chiar la fel. Par mai bine echilibrate. Zic asta ca dupa ce am trebut la F28 (a pierdut cateva kile', peste 20) se simte putin mai bine.
O rezolvare ar fi frane mai eficiente, ca de usurat pe fata nu ai cum sa scoti mai mult de cateva kg.
Frana de mana: ORIBILA. Solutie - sistemul de pe Astra J = faliment :))

Si nu lua masina italieneasca! In cautare de o masina de zi cu zi, ma interesa alfa sau fiat. In final vroiam fiat stilo 2004+. Dupa ce am vazut multe, am ajuns la o concluzie: electronica la pamant si nici mecanic nu sunt prea stralucite. Plus consumul mare. 1.8L benzina consuma mai mult decat 2.5L Opel :))
Nici alfa nu e prea stralucita.

Te poti orienta catre un renault dupa 2006, daca nu te deranjeaza plasticele care mai chitzaie, e ok. Atat electronica cat si mecanic.
Acu depinde si tie ce iti place. Daca sunt bani merge o nemteasca, doar sunt cei mai tari in Europa.

La Calibra nu am renuntat, am facut pasul catre un dizelar' mai nou ca sa fie masina de zi cu zi. Si bine am facut ca, consumul e sub jumate decat la calibra. Si la drumurile noastre si lipsa locurilor de parcare, o masina cu garda inalta si servo electrica e super (mai ales in Bucuresti). Si asa nu mai omor Calibra prin gropi si borduri :)
Calibra ramane masina de distractie (un drum la mare, munte si in w-e). Exact si pt ce a fost gandita (Grand Tourer - drumuri intinse & distractie)
Acum ca nu mai am nevoie de ea zilnic, o sa pot sa ii fac ce vreau. Si am o lusta luuunga pt 2014 :D
Planuri:
- O sa imi bag nasul putin la look-ul exterior (Bad Boy si ceva faruri / stopuri custom - LED), aripi putin umflate (rugina pe spate, trebuiesc schimbate aripi si contraaripi asa ca are sens sa le largesc putin).
- Interior. Deocamdata nu zic nimic dar o sa fie ceva unic in adevaratul sens al cuvantului, am demarat deja proiectul :D :D
Ptr astea am termen de la sotie pana in iulie 2014 :))
- Si in cele din urma daca e ok cu finantele motor de 3.0 + debitmetru nou + un mic proiect cu bobine de inductie individuale pt fiecare cilindru, cel mai probabil prin toamna.
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 06 Noi 2013, 17:27
calipower Avatar utilizator
Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 351
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: Craiova
cred ca ai dreptate cu alfa, si cu mecanicii astia ti-e frica ca nu stiu sa le repare eu am invatat mecanica obligat din cauza la calibra :)) m-am gandit deja la ceva frumos pun poze dupa ce cumpar.
ai ceva planuri cu cali, vrei sa ii pui un x30 suna periculos rau. 200+ cai si tractiune fata..
uite una in aceeasi culoare ca a ta dar cu o mica diferenta : http://www.youtube.com/watch?v=F0kG0wX6_Bk
parca e alta treaba cu traciune spate, ar merge si bateria pusa in spate sa mai reduca din kgmele alea de pe bara din fata, si volanta mai usoara + discuri frana ventilate si un interior unicat
cat de greu crezi ca este sa modifici tractiunea? rotesti motorul 90 de grade ii pui un dif de let faci un custom prop. mai este si timoneria
adica daca stau sa ma gandesc suna cam greu, dar nu imposibil.
C25XE V6

Mesaj 07 Noi 2013, 01:57
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

calipower scrie:
cat de greu crezi ca este sa modifici tractiunea? rotesti motorul 90 de grade ii pui un dif de let faci un custom prop. mai este si timoneria
adica daca stau sa ma gandesc suna cam greu, dar nu imposibil.


Solutia e relativ simpla si aici imi zic strict parerea mea: punte spate de let si motor, cutie, cardan, timonerie de omega :)
Omega 3.0L sunt foarte ieftine in afara, incepad cu 500E.
Ce-i adevarat trebuie si putina sudura, dar nu mai complicat decat a facut colegul AWD la recarosare (flanse / suporti ptr cardan).
In rest ar trebuie sa se pupe tot "botul" de omega.
Cadrul motor s-ar putea sa ceara ceva taiat&sudat dar mai mult nu imi dau seama la ora asta.

Nu poti folosi cutia de LET si cutia de transfer sa scoata doar pe spate!

Totusi cred ca e mai bine cu 4x4. Desi tractiunea spate e mai dramatica, tot tractiune pe 2 roti e... desi filmuletul e destul de interesant.

Sa ma tii la curent cu achizitia. Sunt curios ce (daca e) italianca ai in plan sa iei. Si bafta la achizitie, sa fie cu mai mult noroc decat la Calibra.

LE: Discurile la calibra sunt ventilate, cel putin alea pe fata. Gaurite nu sunt :p
Volanta mai usoara ajuta mult motorul nostru. Eu am de LET si imi place
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 14 Iul 2014, 21:39
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

Zic sa mai revitalizez putin thread-ul!
M-am apucat sa-i fac o mica revizie calibrei, mai ales sistemului de franare. Kit-uri de reconditionat etrieri (ghidajele etrierilor doarece calcau stramb placutele si cucu frane) si kit reconditionare pompa de frana ca am stricat-o.
ATENTIE! mare cand schimbati placutele: nu impingeti pistonasele fara sa deschideti aerisitoarele ca distruge o garnitura din pompa de la pistonasul central!!! La o pompa noua nu e problema dar la @200mii KM e problema.
Cum se manifesta: la apasare, pedala se duce pana jos, dar nu e aer in sistem (aerisire facuta in mod repetat si lichid schimbat complet = degeaba). La aerisire jetul de lichid pare serios, dar la franare da impresia ca se "comprima". De fapt exista pierderi de lichid pe langa pistonasul din pompa!!
Si pus amortizoare TA Technix sport bitubulare = suuper misto!


ImagineImagineImagineImagine

Si inchei cu randare facuta in PhotoShop de mine. Pana acum achizitionat plexiglass si tabla. Mai trebuiesc led-uri de minim 0.5W 12V super-luminoase. Ma gandesc la niste SMD-uri.
Ce parere aveti?
Vreau sa fac un Bad Boy Look simetric fata - spate (da, voi face ceva similar si pe fata)
Spate pozitii + frana
Imagine

Spate restul de combinatii
ImagineImagine
ImagineImagine

Fata
ImagineImagine

Randarile sunt ptr o singura parte, un fel de comparatie... planul e sa iasa cat mai apropiat de proiect
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 15 Iul 2014, 13:09
ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 781
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Spor la treaba maestre!Pare interesanta schimbarea asta desi cred ca o sa fie un pic de munca,dar daca ai un tinichigiu bun se rezolva :)
Bafta:*
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

Mesaj 15 Iul 2014, 16:47
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

ghilosul scrie:
Spor la treaba maestre!Pare interesanta schimbarea asta desi cred ca o sa fie un pic de munca,dar daca ai un tinichigiu bun se rezolva :)
Bafta:*


Merci! O sa fie de munca dar asta nu m-a speriat niciodata, mai ales ca o fac de placere. Tinichigiu bun nu cunosc. O sa mulez eu tabla si plexiul si o sa apelez la cineva cu mig/tig sa imi dea cateva puncte de sudura. De chituit si vopsit nu e bai ca am mai facut.

A ta ce mai face? Ai terminat treaba la motor?
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 15 Iul 2014, 19:06
ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 781
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Spor la treaba man atunci! Astept poze de pe parcurs detalii etc
A mea ce sa faca la motor e totul ok acuma desi trebuie sa dam admisia din nou jos admisia ca sa scot termostatul ala sau eventual sa il schimb ca imi declanseaza foarte tarziu si vroiam sa te intreb ca am vazut ca sunt doua mufe care declanseaza sa zic asa termocupla una pe radiator si alta pe langa termostat pe acolo!Am un simptom ciudat declanseaza de declansat dar dupa nu se mai opreste merge non stop gen si 30 de min si imi seaca bateria ce sa fie?
In rest astept ca ajung si eu acuma acasa sa o bagam la vopsit sa dau cu jantele de let pe ea folii negre si ceva de munca pe la turela
Pe viitor o sa caut axe de 30 ca am inteles ca as castiga ceva cai din treba asta si pica la fix pe chiloasele astea :ymsmug:
Sunt multe da le luam asa usor usor pe rand
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

Mesaj 15 Iul 2014, 21:31
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

Salutare! Din cate imi dau seama e vorba de senzor. E intr-adevar unul cu 2 pozitii pe radiator ce pleaca la mine de exemplu pe la 97-98 si unul de urgenta sa zic asa care pleca pe la 105 daca nu ma insel (putin sub indicatia de rosu pe bord) dar mai e un senzor cum te uiti la motor in dreapta pe langa bobina de inductie putin mai spre sofer, langa cts. La ala daca ii scoti mufa si o pui in scurt pleaca toate ventilatoarele inclusiv cel de la alternator. Tu daca dai admisia jos vrei sa umbli la termostat. Asta e mecanic si da, ca simptom deschide mai tarziu circuitul de apa catre motor. Poti face un test. Porneste motorul si de la rece pune mana din cand in cand pe furtunul ala gros ce intra in radiator de langa filtrul de aer. Lasa motorul sa se incalzeasca si cum incepe sa se ridice acul de la temperatura apa (dupa aprox 85*C) vezi daca se incalzeste furtunul ala si radiatorul. Incearca si la 90*C. Daca radiatorul incepe sa se incalzeasca inseamna ca termostatul e ok. Daca e rece pana la 95*C sau mai tarziu, DA, trebuie sa dai jos admisia si sa il schimbi. Daca radiatorul / furtunul se incalzeste atunci asta e ok si e unul din cei 2 senzori dusi. Ori prima pozitie la cel de pe radiator ori ala de langa CTS. Pe astia ii poti masura dar nu mai stiu acum valorile. Sunt practic niste termistori (rezistenta variaza cu temperatura). Senzorii astia sunt ieftini, aprox 50 lei bucata si deci scapi repede si ieftin. Incearca testul cu incalzitul radiatorului si da-mi de veste. Daca e vb de senzori ma interesez ce valori trebuie sa aiba si ii masori. Orice multimetru e Ok, au valori pe la 100 - 300 ohmi.
Bafta!
& daca ai nevoie poti sa ma suni 0765553292

LE: E normal sa porneasca ventilatoarele si pompa de apa auxiliara dupa oprirea motorului, merge max 5 min, pana apa ajunge @ 90*C. Daca tine mai mult e problema. Ori senzor ori pompa de apa electrica.
LE2: Axele cu came de pe X30XE sunt intr-adevar cea mai buna modificare la motorul asta!
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

Mesaj 17 Iul 2014, 00:57
ghilosul Avatar utilizator
Moderator Club Calibra
Moderator Club Calibra

Mesaje: 781
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Man multumesc frumos de sfaturi!! Sunt de ajutor!!
O sa verific asa ca are sens ce ai spus sa vedem daca da drumu termostatu la apa din motor si sa caut senzoru ala pe langa cts sa vedem ce e si cu el si o sa te tin la curent!
Maine plec dupa jantele de let la Timisoara si cum ma intorc incep sa mesteresc la ea cu fratemiu
Am o nelamurie...zimi si mie te rog unde e pompa aia electrica de apa,eventual o poza
Cristi "Ghilosul" +40/745495075
Dr.Tr.Severin +974/33458838

Imagine

Mesaj 17 Iul 2014, 18:32
mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 279
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

Imagine
Asta e pompa de apa electrica. E situata in stanga, undeva langa radiator in coltul de jos.
Poti sa ii scoti mufa si sa pui un multimetru sa vezi daca primeste alimentare. Daca primeste alimentare inseama ca circuitul e ok. Poti testa doar pompa alimantand-o direct si o simti daca porneste, asta ca sa nu ii scoti furtunele sa bagi iar antigel.
Opel Calibra 1995,X30XE V6 + F28 6+1 viteze

AnteriorUrmătorul

Înapoi la PREZENTARE

cron