Prima pagină SUBIECTE TEHNICE C20NE Bataie volan ! Roti dezechilibrate???

Bataie volan ! Roti dezechilibrate???

C20NE 2.0 8V 115CP

Moderatori: alex, AWD, Billy c25xe, ghilosul, sergyu


providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

De cand am luat masina ma tot chinui cu o problema. De la 80km/h pana pe la 130km/h imi bate volanul de ma misc cu totul de pe scaun :)), mai ales cand franez de la 130 pana la 80. Cu toate astea, daca iau mana de pe covrig masina nu pleaca nici stanga nici dreapta. Nu i-am dat de capat nici in ziua de azi. Am fost la fel si fel de mecanici. Unii mi-au zis ca e din cauza jantelor, am fost si am verificat jantele; unii ca e din cauza cauciucurilor, am echilibrat rotile si pana la urma am cumparat cauciucuri noi GoodYear(toate 4) si am echilibrat rotile, am facut geometria...problema nu a disparut. Alt mecanic mi-a zis ca e din cauza discurilor de frana, am schimbat discurile cu tot cu placutem si la fel. Nu stiu ce sa-i mai fac...Am omis sa zic ca am gumele 205/65 R15, luate noi. O parere? Un sfat?

bogdan22 Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 320
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Jantele sunt originale ? Daca nu vezi sa nu trebuiasca inele de ghidaj .....
Iubiti-va calibrele nu se mai fabrica altele

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Jantele nu sunt originale. Le-am cumparat de la fritz4tuning. Daca acele inele de ghidaj sunt din plastic si vin pe butuc, am din alea puse. Doar daca nu sunt uzate si sa trebuiasca schimbate.

bogdan22 Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 320
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
pai daca sunt uzate sau nu sunt bune ramane loc pe butuc acolo ..... deci poti verifica ... la mine asta a fost problema ......inelel de ghidaj le am facut la strungar din metal...si nu mai face probleme acum...
Iubiti-va calibrele nu se mai fabrica altele

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Da, ai dreptate. Daca e de facut la strung, am unde sa le fac. Imi zici si mie din ce metal le`ai faqt???

bogdan22 Membru PREMIUM Club Calibra
Membru PREMIUM Club Calibra

Mesaje: 320
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
normal este ceva anume dar nu am gasit si am facut din metal normal cica e mai aiurea ca se sudeaza pe janta si mai greu la scos apoi de aceea se fac din plastic
Iubiti-va calibrele nu se mai fabrica altele

Coxi Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 167
Motor: C20NE - 8V, OHC, 115 CP
Si eu mi-am facut inele dinalea la strung si le-am facut din Teflon sa nu rugineasca pe butuc, dar se pot face si din aluminiu.

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

Da...La teflon si la aluminiu m-am gandit si eu; desi sunt niste metale mai slabe e posibil sa se toceasca? Parerea mea este ca daca sunt facute calumea, nu ar trebui sa se intample lucrul asta nu?

yooopetre Avatar utilizator
Calibra Maniac
Calibra Maniac

Mesaje: 1540
Localitate: Ilfov
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

providra18 scrie:
Da...La teflon si la aluminiu m-am gandit si eu; desi sunt niste metale mai slabe e posibil sa se toceasca? Parerea mea este ca daca sunt facute calumea, nu ar trebui sa se intample lucrul asta nu?

Nu au cum sa se toceasca,acele inele se pun mai mult ca sa fixeze roata pe centrul butucului pana strangi prezoanele!
Vand piese Calibra si Vectra A,click pe link...
https://picasaweb.google.com/1027861454 ... byrtiWlgE#

Nr Tel :0764353128 & Ym yooopetre

Tonny Avatar utilizator
Membru ClubCalibra

Mesaje: 47
Localitate: Bucharest
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
Localitate: BucureÅŸti

Daca in momentul in care calci frana volanul iti bate st+dr atunci poti suspecta discurile de frana.. dar doin ceea ce vad au fost inlocuite la fel ca si anvelopele.

Anvelopele si ele puteau fula / janta insa aceasta ipoteza este exclusa intrucat le ai deja noi,iar daca cu jante noi,anvelope noi,discuri noi tot ai fulaj si nu trageri de directie st+dr atunci exista si posibilitatea ca inelele de centrare sa fie devina.

Inelele de centrare nu au numai rolul de a centra roata ca sa bagi tu prezoanele asa cum spun unii meseriasi ba mai mult de atat... Jantele au doua feluri de centrare pe fuzeta. Fie centrate de catre gaura centrala (hubcentric) ( ceea ce ai tu acum nevoie alaturi de -> fie de catre prezoane -> (lugcentric).
WWW.NIGHTTEAMRACERS.RO/forum / contact@nightteamracers.ro

providra18 Calibrist Infocat
Calibrist Infocat

Mesaje: 535
Localitate: Suceava
Motor: X20XEV, 16V Ecotec, 136 CP
Localitate: BotoÅŸani

In cele spuse aveti mare dreptate. Nu mai stiu ce sa fac. Am schimbat discuri, cauciucuri, roti echilibrate...Nu am incercat cu jante originale. Dar alta intrebare va pun acuma: pentru ce mai trebuie inele de ghidaj daca prezoanele au forma conica si centreaza roata pe butuc?

mircea.armeanu Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 277
Localitate: Bucuresti
Motor: C25XE - V6, DOHC, 170 CP
Localitate: BucureÅŸti

@ providra 18 aceeasi problema am avut-o si eu: batea in draci pe la 110 -120. In schimb nu batea nimic cand calcam frana. La fel, jante echilibrate, gume noi noutze, rulmenti noi, etc.
Intrasem in panica, pana cand am schimbat bascula pe stanga (stiam ca e stramba de cand am vrut sa fac geometria la roti), fara sa imi dau seama ca asta ar fi problema. S-a dovedit ca aveam pivotul rupt si bucsaraia era varza. Acum pana la 180 masina aproape ca pluteste.
Verifica bucse, rulmenti, pivoti, flanse.
Opel Calibra 1995, C25XE V6 + F28 2WD 6+1 viteze
Renault Megane 2006 Facelift, 1.5DCI 106HP, 6+1 viteze

silver bullett Avatar utilizator
Membru de Baza Club Calibra
Membru de Baza Club Calibra

Mesaje: 206
Motor: C20XE - 16V, DOHC, 150 CP
scriu pt cei care au schimbat cam tot si tot au vibratii in volan verificati si planetara lunga daca e ok, am patit asa ceva am pus si mama jantelor originale echilibrate ruluite ..articulatie ok..era de la planetara dupa o anumita viteza intra in vibratie daca se descentreaza.


Înapoi la C20NE

cron